نمایش ترجمه‌های صحیفه سجادیه در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3606566
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

نمایش ترجمه‌های صحیفه سجادیه در نمایشگاه قرآن

گروه اندیشه: به گفته مسئول غرفه صحیفه سجادیه مفصل ترین نمایش ترجمه های صحیفه به زبان فارسی و حدود 40 زبان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن عرضه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نوراللهیان، مسئول غرفه صحیفه سجادیه مستقر در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با این غرفه گفت: برای اولین بار غرفه مجزا و مفصلی در نمایشگاه قرآن به صحیفه سجادیه اختصاص داده شده که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
وی افزود: برای راه اندازی این غرفه با مراکزی که در امر صحیفه سجادیه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام می دهند،‌ ارتباط گرفتیم و مذاکره کردیم تا بتوانیم بخش پرباری از صحیفه سجادیه را در نمایشگاه داشته باشیم.
نوراللهیان گفت: در این بخش در مورد معارف صحیفه، شارحان و مفسران صحیفه صحبت می شود و نشست‌هایی در رابطه با این اثر ماندگار امام سجاد(ع) تا پایان نمایشگاه برگزار خواهد شد؛ تقریباً مفصل ترین نمایش ترجمه های صحیفه به زبان فارسی و حدود 40 زبان در این مجموعه گرد آمده است؛ ترجمه به زبان‌هایی همچون ازبکی، تاجیکی، روسی، ارمنی، مالایی، فرانسوی، اسپانیولی، انگلیسی، آلمانی و برخی زبان های آفریقایی.
وی گفت: همچنین کارشناس بخش در مورد کارهای تحقیقاتی و ترجمه صحیفه به ارائه مشاوره می پردازد.
نوراللهیان در مورد ترجمه های صحیفه سجادیه گفت: بیش از نیمی از ترجمه ها با پیگیری‌هایی که داشتم، صورت گرفت؛ برای ترجمه صحیفه به زبان های مختلف، گاهی به کشورهای مختلف سفر کردم و با بهترین مترجم‌ها صحبت کردم و قرارداد بستیم؛ در داخل ایران نیز با مراکز و مؤسساتی که در مورد صحیفه سجادیه فعالیت می کنند ارتباط داریم و به آنها اطلاعات می دهیم و یا از آنها کمک می گیریم.
وی افزود: اخیراً در مشهد صحیفه ای با روایت «ابن اَشناس» در حال تصحیح و ویراست است ارتباطاتی با این مجموعه داریم؛ صحیفه سجادیه روایات متعددی دارد که روایت «ابن اَشناس» کمتر در اختیار مخاطبان قرار دارد.
نوراللهیان اظهار کرد: وظیفه ما این است که هر کس یک پایان نامه، مقاله، یک طرح و حتی یک گام در مورد صحیفه یا بخشی از صحیفه برداشته باشد، ارتباط بگیریم و همکاری کنیم.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم صحیفه سجادیه را در خانه ها، مجامع مختلف، سرفصل دروس دانشگاهی، مراکز خبرگزاری‌ها و سایر بخش‌ها مطرح کنیم و در آینده بتوانیم شبکه صحیفه را راه اندازی کنیم.
نوراللهیان گفت: امروز آنچه در مورد صحیفه سجادیه در جامعه مطرح می شود و جلسات و دوره های صحیفه خوانی و برنامه های حفظ صحیفه برگزار می شود، نشأت گرفته از از وصیت نامه امام خمینی(ره) و نفس ایشان است.

captcha