تقدیر از دانش‌آموزان یادآور امر به معروف و نهی از منکر
کد خبر: 3645340
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

تقدیر از دانش‌آموزان یادآور امر به معروف و نهی از منکر

گروه اجتماعی: در اولین روز از ماه مهر، زنگ نماز نواخته شد و از دانش‌آموزان یادآور امر به معروف و نهی از منکر تقدیر شد.

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی بیان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ نماز همراه با اقامه نماز ظهر و عصر همانند سنوات گذشته نواخته شد.
وی ادامه داد: این مراسم از ساعت 11 در محل آموزشگاه نمونه دولتی ابرار مشهد با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، پیش از نواخته شدن زنگ اذان اقامه عزا و مدیحه‌سرایی اهل‌بیت(ع) توسط مداحان دانش‌آموز در محل این آموزشگاه برگزار شد، پس از آن نفر اول مسابقات اذان دانش‌آموزی به اجرای اذان ظهر پرداخت و در محوطه مدرسه، نماز به امامت امام جمعه مشهد اقامه شد.
مهدوی‌خواه گفت: بعد از نماز برنامه تلاوت قرآن اجرا شد و پس از آن علیرضا کاظمی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به ایراد سخنرانی و ارائه گزارش از عملکرد آموزش و پرورش خراسان رضوی در موضوع اقامه نماز پرداخت.
وی ادامه داد: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این گزارش به کمبود نمازخانه‌ها و مسئله کمبود سرانه‌های مربوط به این مکان‌ها در سطح مدارس اشاره کرد و در ادامه این موضوع را یادآور شد که ما در سطح استان خراسان رضوی اقامه نماز جماعت را در حدود 2200 مدرسه استان داریم.
مهدوی‌خواه گفت: در این مراسم استاندار خراسان رضوی، فرمانده سپاه امام رضا، فرماندار مشهد، شهردار مشهد و حجت‌الاسلام پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از مسئولان استان و شهر مشهد حضور داشتند.
وی بیان کرد: در این مراسم آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در رابطه با عاشورا و آموزه‌های دینی به ایراد سخنرانی پرداخت، در ادامه مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی از امام جماعت برگزیده استان در سطح مدارس و سه نفر از دانش‌آموزان برتر قرآنی تجلیل به عمل آمد.
وی ابراز کرد: همچنین از دانش‌آموز برتر طرح یادآوران با محوریت امر به معروف و نهی از منکر تجلیل شد.
مهدوی خواه ادامه داد: چهارشنبه این هفته گردهمایی «احلی من العسل» با حضور 10 هزار دانش‌آموز در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود و دوشنبه این هفته نیز «زنگ مهر تحصیلی» با رویکرد حمایت از دانش‌آموزان محروم و بی‌بضاعت و با حضور واقفان و خیران جهت کمک به این دانش‌آموزان نواخته خواهد شد.
captcha