از اعلام گشایش نمایشگاه قرآن تا بسته شدن پرونده ششمین مسابقات بین‌المللی دانشجویان
کد خبر: 3711103
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته/

از اعلام گشایش نمایشگاه قرآن تا بسته شدن پرونده ششمین مسابقات بین‌المللی دانشجویان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طی دومین هفته اردیبهشت‌ماه رویدادهای متنوع و متعددی در حوزه‌های قرآنی و دینی کشور رخداد؛ که مهمترین آنها؛ پایان ششمین دوره مسابقات بین المللی دانشجویان مسلمان، جزئیاتی از آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن، اولین مرحله سیزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان، انتخاب مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان تهران و ... است.

از اعلام گشایش نمایشگاه بین المللی قرآن تا بسته شدن پرونده ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان

به گزارش ایکنا، دومین هفته از اردیبهشت‌ماه با اخبار و رویدادهای متفاوت در حوزه قرآن همچون؛ پایان ششمین دوره مسابقات بین المللی دانشجویان مسلمان در مشهد، جزئیاتی از آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن، اخباری از اولین مرحله سیزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان، انتخاب مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل های فرهنگی ـ مردمی قرآن وعترت استان تهران و افتتاح اولین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری و ... به پایان رسید.

پایان ششمین دوره مسابقات بین‌‌المللی قرآن دانشجویان

ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان سرانجام پس از سه روز رقابت سخت و فشرده بین قاریان و حافظان برگزیده در مراحل مقدماتی و نیمه نهایی پایان یافت. این مراسم با اجرای «عباس سلیمی» قاری بین المللی و مجری پیشکسوت مسابقات بین المللی قرآن همراه بود که طی آن سیدمحمدجواد حسینی، قاری بین المللی کشورمان آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و سپس سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی و علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به سخنرانی پرداختند.از دیگر برنامه های جانبی این آیین اختتامیه یادی از شهید حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمهدی تقوی» مدیرعامل سابق ایکنا و نیز مرحوم شیخ «ابوالعینین شعیشع» که از افتخارات او تلاوت در حرم امام رضا(ع) بوده است و تجلیل از خانواده شهيد مدافع حرم «شهید جاودانی» بخش دیگری از این مراسم بود. جزئیات بیشتر این مراسم را اینجا بخوانید. 

آیین گشایش نمایشگاه بین‌المللی قرآن همزمان با سوم ماه رمضان

 آیین افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، شنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه، مطابق با سوم ماه مبارک رمضان، ساعت ۱۸ در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.یادآور می‌شود، بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن از سوم ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و به مدت تقریبی دو هفته پذیرای علاقه‌مندان به قرآن است. 

اولین مرحله سیزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان

اولین مرحله سیزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم،  ۲۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۸ صبح به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود. این آزمون‌ هر سال در رشته‌های حفظ کل قرآن وحفظ 20، 10 و5 جزء برگزار می‌شد که امسال برای نخستین‌بار رشته حفظ ۳ جزء نیز به این آزمون افزوده شده است که بر اساس فراخوان ثبت‌ نام، این رشته مربوط به حفظ ۳ جزء ابتدایی قرآن کریم بوده و به قبول‌شدگان گواهینامه استانی اعطاء خواهد شد.

همچنین حدود ۹ هزار نفر آمادگی خود را در زمان تعیین شده برای ثبت‌ نام در سیزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اعلام کردند که که بیشترین متقاضیان شامل ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته حفظ کل قرآن نام‌نویسی کرده‌اند.

برپایی نشست‌ رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌ها

 نشست رؤسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های کشور از 9 تا 17 اردیبهشت‌ماه طی شش مرحله در محل سازمان دارالقرآن الکریم در حال برپایی است. .طی برنامه اعلام شده از سوی سازمان دارالقرآن،‌ در این نشست یک روزه قرآنی که از ساعت ۸ آغاز شده و تا ساعت ۱۸ نیز ادامه خواهد داشت، رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌ها ضمن دیدار و نشست با رئیس، معاونان و مدیران سازمان دارالقرآن، به بیان کلیات و اهداف نشست، گفت‌وگوی دوجانبه، بیان دیدگاه‌ها و نظرات و بررسی عملکرد استان‌ها خواهند پرداخت.

انتشار شماره چهل و پنجم فصلنامه «بصائر»
چهل‌و‌پنجمین شماره فصلنامه «بصائر» سازمان دارالقرآن الکریم ویژه فصول پاییز و زمستان سال ۹۶ در ۹۶ صفحه منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.این فصلنامه با سرفصل‌های قرآن در کلام مقام معظم رهبری، گزارش فعالیت‌های سازمان دارالقرآن الکریم، تدوین و چاپ قرآن سطور متقاران و منحصر به فرد و نیز بررسی سبک‌های ترتیل مصری و حجازی و ارائه الگوی ترتیل ایرانی براساس آن منتشر شده است.همچنین، بخش قرآن در کلام مقام معظم رهبری این فصلنامه، یکی‌ از بخش‌های مهم است که در آن به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با عمل به قرآن و پرداختن به تمام شئون کلام وحی از تلاوت و قرائت آن تا عمل به فرامین الهی اشاره شده است. 

تجلیل از «حسین شالچی» در حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران

همزمان با اعیاد شعبانیه طی مراسمی که 13 اردیبهشت ماه در حسینیه صاحب الزمانی(عج) تهران، واقع در خیابان مولوی، نرسیده به تقاطع خیابان ولیعصر(عج) برگزار ‌شد از حسین شالچی به عنوان برگزیده مسابقه قاری جهانی در کشور بحرین تجلیل به عمل آمد.

برگزاری اختتامیه کلاس‌های مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم(ع)

مراسم اختتامیه دوره زمستان سال ۹۶ و بهار سال جاری کلاس‌های مرکز آموزش قرآن کریم آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌شود.این مراسم قرآنی و معنوی از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور تعداد ۵۰۰ نفر از قرآن‌آموزان و والدین ایشان و همچنین، مسئولان مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در محل تالار شیخ صدوق این آستان برگزار خواهد شد.

 

افتتاح اولین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری

مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کارگری، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با حضور علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی در محل سالن ۱۷ شهریور وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد.طی این مراسم علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های قرآن خانه کارگر پرداخت وپس از  ارائه محفوظات توسط اجرای برنامه‎هایی همچون پخش کلیپ، تواشیح، مولودی‌خوانی و برنامه ارائه محفوظات قرآنی توسط یوسف موسوی، حافظ قرآن کریم از دارالقرآن خانه کارگر، مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت.

همچنین نیز پیام‌های علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اولین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری قرائت شد. برای اطلاع از متن پیام ها اینجا کلیک شود.

تعیین مدیرعامل  اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران پس ازمدت ها

یوسف افراش، فعال قرآنی کشورمان طی نخستین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مدغم استان تهران  پس از برگزاری مجمع عمومی اتحادیه مدغم استان تهران و انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسی، با اکثریت آرای اعضا انتخاب شد.

 اعضای هیئت میدره  شامل آقایان میثم طاهرآبادی، سیدحسین کوششی، مرتضی طلایی، رحیم قربانی، حسن محمدی، علیرضا احمدی، جعفرپور، محمد احسان کاظم نیا، محمد پیلان‌نژاد، مرتضی قدیمی، محمدعلی کریمی علوی، احمد احمدی کلیسانی، معصومه زعفرانی بهروز، آذر قشلاقی، محمدحسین فریدونی، انسیه سالم، لیلا پور نظری، یدالله مشهور به عنوان عضو هیئت بازرسی هستند.

 

انتهای پیام

captcha