اقامه نماز شکر برای آموزش قرآن در پاکستان
کد خبر: 3724897
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

اقامه نماز شکر برای آموزش قرآن در پاکستان

گروه شهرستان‌ها - قدردانی نعماتی که خداوند سبحان به انسان داده یکی از بزرگ‌ترین شکرگذاری‌ها در مقابل الطاف باری‌تعالی است و حضور اساتید و قهرمانان قرآنی در بین مردم یکی از نعمات بزرگی است که باید شگر گذار خداوند سبحان باشیم.

اقامه نماز شکر برای آموزش قرآن در پاکستان

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نعمات زیادی را خداوند در دسترس ما قرار داده که گاهی از توجه و شکرگذاری آن‌ها غافلیم، نعمت حضور معلمی دلسوز نیز از همین موهبت‌های الهی است که باید قدردان آن باشیم.

قهرمانان قرآنی
حضور اساتید قرآنی در سبزوار یکی از نعمات بزرگی است که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده و در نبودشان متوجه می‌شویم چه گنج‌هایی در بین ما حضور ندارند.
رهبر معظم انقلاب درباره حضور قهرمانان قرآنی در جامعه فرموده است:« اگر بخواهیم همه‌ قرآن را بیاموزند، عده‌اى باید در اوج قرار گیرند؛ مثل همه چیز دیگر. همین‌ طور كه اگر بخواهید ورزش، همگانى شود، بایستى عده‌اى قهرمان را جلوی چشم مردم نگهدارید؛ اگر بخواهید قرآن در خانه‌ها، بین بچه‌ها، بین بزرگ‌ها، بین زن‌ها و مردها رواج پیدا كند، بایستى قهرمانان قرآنى را احترام كنید. این است كه ما به این‌ها احترام مى‌كنیم. این‌ها حامل قرآنند، این‌ها عزیزند. زبان این‌ها عزیز است، لب‌ها و دل‌هاى این‌ها عزیز است؛ چون با قرآن مأنوس است.»
با سفر یک ماهه استاد قرآنی سبزوار به پاکستان و با نگاهی به برکات حضور این سفر در پاکستان به راحتی متوجه می‌شویم که حضور یک استاد و قهرمان قرآنی چقدر زیاد می‌تواند در پیشرفت یک جامعه قرآنی و قرآن آموزان مثمر ثمر باشد و استفاده از تمام لحظات حضور در این سفر، نشان‌دهنده حضور علاقه‌مندان قرآنی برای دریافت مطالب قرآنی اساتید قرآنی ایرانی در بین مسلمانان پاکستان است.
بعد از پایان برگزاری محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان حمزه یزدان‌فر، استاد قرآن اعزامی از شهرستان سبزوار در ادامه فعالیت‌های آموزش تخصصی صوت ولحن قرآن به آموزش قرآن در بین مسلمانان کراچی پرداخت که با استقبال بی‌نظیر مخاطبان روبرو شده است.

اقامه نماز شکر برای آموزش قرآن در پاکستان
وی در ادامه فعالیت‌های قرآنی در پاکستان با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های مختلف آموزشی در حوزه علمیه مدرسه معصومین، موسسه منهاج القرآن اهل تسنن و دانشگاه امام رضا(ع) به آموزش تخصصی صوت و لحن قرآن پرداختند.
حمزه یزدانفر، استاد اعزامی قران از سبزاور در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: اگر چه زبان اردو با زبان فارسی تفاوت دارد ولی وجه اشتراک موسیقی قرآنی باعث می‌شود تا افراد بیشتری برای استماع کلام‌الله مجید جذب شوند و با میل و رغبت بیشتری در این کلاس‌های تخصصی قرآن حاضر شوند.
وی با بیان اینکه در برخی از این کلاس‌ها کتاب معماری تلاوت غلامرضا شاه میوه اصفهانی تدریس شد، اضافه کرد: با پایان یافتن دوره یک ماهه این آموزش‌های معنوی مدارک معتبر از طرف مسئولان برای حاضران در دوره آموزشی صادر شد.

اقامه نماز شکر برای آموزش قرآن در پاکستان

اقامه نماز شکر
همچنین خانم نبیله شهانی، کارشناس علوم قرآن و حدیث و یکی از حاضران در کلاس‌های این استاد سبزواری در این زمینه به خبرنگار ما گفت: حضور این استاد قرآنی عامل خیر و برکت زیادی در این کشور شده و برای اولین بار یادگیری این همه مطالب مفید قرآنی با حضور استاد ایرانی در پاکستان بی‌نظیر است.
وی افزود: بعد از برگزاری هر جلسه قرآنی این استاد سبزواری، برای شکرگذاری از خداوند متعال و تشکر از او دو رکعت نماز شکر در منزل اقامه می‌کنم.
علی اکبر ملکی
انتای پیام

 

captcha