به گزارش ایکنا، حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید جزایری، 17 اسفند در هفتمین اجلاس گروههای علمی المصطفی راهاندازی کارگروههای تخصصی را از دیگر اقدامات ساحتسازی علوم در المصطفی برشمرد و اظهار کرد: پس از تصویب پلان رشتهها در کارگروهها و کمیسیونها، فرایندهای بعدی طرح تحول در معاونت آموزش جامعةالمصطفی ارزیابی و پیگیری میشود.
معاون آموزش جامعهالمصطفی با بیان این که طرح تحول نظام جامع آموزشی المصطفی هیچ گاه ایستا و متوقف نیست، اظهار کرد: طلاب ما از نظر نیازها و اقتضائات یکسان نیستند؛ از این رو، موظفیم به اقتضائات طلاب توجه داشته باشیم.
جزایری تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم با نگاه نقادانه و کاربردی، ضمن احصای نظرات مدیران گروههای علمی، آسیبهای طرح تحول نظام جامع آموزشی را بازشناسی کرده، طرحهای و ایدههای پیشنهادی را به بحث و بررسی بگذاریم؛ مجموعه ستادی جامعهالمصطفی، ضمن افتخار به بهرهمندی از این ظرفیت قوی، استفاده حداکثری از این فرصت را ضروری میداند.
وی ضمن تأکید بر اهتمام هر چه بیشتر مدیران، مسئولان و استادان جامعةالمصطفی بر ارتباط عاطفی طلاب با خانوادههایشان اظهار کرد: تهجد، عبادت و ادای نوافل و انس با قرآن، از تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب(مدظلهالعالی) به طلاب و فضلاست.
جزایری، انقلابی بودن، انقلابیگری و دغدغهمندی انقلابی را از دیگر منویات مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) خطاب به طلاب و اندیشوران حوزوی دانست و ابراز کرد: اگر فاضل و مرجع ما انقلابی نباشد و دغدغه انقلاب نداشته باشد، برای اسلام و کشور مفید نخواهد بود. این اصل حاکم فرمایش ایشان باید مورد توجه قرار گیرد.
حجتالاسلام والمسلمین جزایری با بیان این که گروههای علمی، قلب تپنده مجموعههای دانشی هستند، گفت: بار موفقیت جامعهالمصطفی در عرصههای گوناگون علمی و آموزشی، بر دوش استادان و گروههای علمی است.
وی اظهارکرد: بار موفقیت جامعهالمصطفی در عرصههای گوناگون علمی و آموزشی، بر دوش استادان و گروههای علمی است.
معاون آموزش جامعهالمصطفی با اشاره به این که جامعهالمصطفی به عنوان نهاد حوزوی، پایبندی به سنتهای حسنه حوزوی را افتخاری بزرگ میداند، خاطرنشان کرد: رسالت جامعهالمصطفی، نشر معارف ناب الهی و تحقق اندیشههای امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) است.
وی با اشاره به این که گروههای علمی با توجه به شرایط موجود، هنوز جایگاه حقیقی و متوقع مورد نظر را پیدا نکردهاند، یادآور شد: نقش واقعی گروههای علمی، از آغاز تا پایان حضور و فعالیت طلاب در جامعهالمصطفی دیده شود، زیرا گروههای علمی در صف مقدم پیگیری رسالت جامعهالمصطفی هستند.
جزایری بر لزوم توجه به تحقق آرمان گروههای علمی مدارس تأکید کرد و گفت: نقش گروههای علمی در طرح تحول نظام جامع آموزشی و میزان ارتباط آنها با این طرح بر کسی پوشیده نیست و در این اجلاس برانیم این موضوع را به بحث و بررسی بگذاریم.
وی، در ادامه، به پیشینه شکلگیری فرایند طرح تحول نظام جامع آموزشی اشاره کرد و بیان کرد: اقدامات طرح تحول نظام جامع آموزشی، متناسب با نیازها و اقتضائات و شرایط محیطی طلاب و دانشپژوهان پیگیری شده است.
معاون آموزش جامعهالمصطفی بحث ساحتها را از فرایندهای اصلی طرح تحول نظام جامع آموزشی عنوان کرد و ابراز کرد: در طرح تحول نظام جامع آموزشی المصطفی، نزدیک به پانزده ساحت شامل ساحت آموزش خواهران، مجازی، کوتاهمدت و.... دیده شده است که هر کدام اقتضائات ویژهای دارد.
جزایری تقسیم برنامه آموزشی المصطفی را به دو سیستم «سطوح» (از سطح 1 تا سطح 5 حوزوی) و «مقاطع تحصیلی»، از فرایندهای اصلی طرح تحول دانست و ابراز داشت: فقه و اصول، قرآن و حدیث، علوم انسانی و اسلامی، زبان فرهنگ و ادبیات، تاریخ و فلسفه و حکمت، از ساحتهای مختلف علمی است که برای هر کدام از این شاخهها، کمیسیونهای تخصصی تعیین شده است.
انتهای پیام