تشرف یک میلیون زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی در نوروز 98
کد خبر: 3800379
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

تشرف یک میلیون زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی در نوروز 98

گروه فرهنگی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون 962 هزار و 404 زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد 60 هزار نفر زائر خارجی هستند.

تشرف یک میلیون زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی در نوروز 98به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بیان کرد: طرح آرامش بهاری در 127 بقعه متبرکه خراسان رضوی تا 14 فروردین در حال برگزاری است که از 28 اسفند ماه 97 تا پایان 9 فروردین ماه 962 هزار و 404 زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد 60 هزار نفر زائر خارجی بودند.
 
وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری تا 14 فروردین اجرا می شود، گفت: تاکنون 241 هزار و 312 زائر در واحدهای اقامتی بقاع متبرکه و حسینیه های استان اسکان یافتند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برنامه های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه های فرهنگی از جمله برنامه هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اجرا می شود.
 
وی تعداد بازدیدکنندگان از خیمه معرفت را 171 هزار و 403 نفر عنوان کرد و گفت: در خیمه معرفت، غرفه های متنوعی شامل مشاوره وقف، مشاوره خانوادگی و اعتقادی و غرفه کودک وجود دارد که خدمات مختلفی را ارائه می دهند.
 
احمدزاده تصریح کرد: تاکنون 13هزار و 176 مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی، 1295 نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان اجرا شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه 6926 زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره مند شدند، گفت: 123هزار و 910 کودک و نوجوان نیز از برنامه طرح آرامش بهاری اوقاف که در قالب خیمه معرفت برنامه ریزی شده استفاده کردند.
 
انتهای پیام
captcha