خبرنگاران مبلغان برتر در نظام اسلامی هستند
کد خبر: 3831865
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

خبرنگاران مبلغان برتر در نظام اسلامی هستند

گروه شهرستان‌ها ــ امام‌جمعه شهرستان خوشاب گفت: خبرنگاران مبلغان برتر در نظام اسلامی هستند و با قلم و تبحری که دارند می‌توانند مطالبی بنویسند که مبلغان در چندین ماه و چندین سال شاید نتوانند آن را به سرانجام برسانند و بیان کنند.

خبرنگاران مبلغین برتر در نظام اسلامی هستندحجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدقاسم دهقانی، امام‌جمعه شهرستان خوشاب، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، اظهار کرد: خبرنگاران باید حقیقت را با قلم زیبایشان و با امکاناتی که در اختیار دارند به تصویر بکشند و برای مردم و مسئولان بیان کنند، برای بیان انعکاس واقعیت‌ها در جامعه نیاز به خبرنگاری داریم که شجاع و نترس باشد.

وی ادامه داد: بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، خبرنگاران هنوز مظلوم هستند و بعد از بیان و نوشتن مشکلات مردم و واقعیت‌های جامعه از نگاه برخی مسئولان و احزاب مورد غضب واقع می‌شوند و گاها برای آنان مشکلاتی را پدید می‌آورند، خبرنگار برای بیان مشکلات موجود در جامعه نباید تحت‌ تأثیر حزب و جناح خاصی قرار بگیرد و بتواند با شجاعت مطالب را بیان و منتشر کند.

نماینده ولی‌فقیه در خوشاب با تقدیر از مواضع انقلابی و صداقت خبرنگار ایکنا و انعکاس اخبار این شهرستان در این خبرگزاری، اضافه کرد: انعکاس و بیان مشکلات جامعه به نفع مسئولان است.

خبرنگاران دیدگان نظام هستند
وی بیان کرد: خبرنگاران دیدگان اصلی نظام در جامعه و پلی میان مردم و مسئولان هستند، از دیدگاه قرآنی خبرنگار همانند پیامبر(ص) که وحی را از طرف خداوند سبحان به مردم ابلاغ کرد، وظیفه ابلاغ و ارسال پیام خداوند و مطالب کلام‌الله مجید را در جامعه دارند و دارای نقش‌آفرینی مهمی هستند.

دهقانی با اشاره به آیه اول سوره قلم در کلام‌الله مجید «ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ؛ نون، سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند» بیان کرد: خبرنگاران مبلغان برتر در نظام اسلامی هستند و با قلم و تبحری که دارند می‌توانند در نیم دقیقه مطالبی بنویسند و بیان کنند که مبلغان در چندین ماه و چندین سال شاید نتوانند آن را به سرانجام برسانند و بیان کنند.

وی اظهار کرد: در جایگاهی که قرار داریم از خبرنگاران با تمام توان حمایت می‌کنیم و به عنوان یک عضو کوچک رسانه به خبرنگاری و مبلغی افتخار می‌کنم، یکی از وظایف خبرنگاران تبیین گام دوم انقلاب برای مردم به ویژه جوانان و بیان راهکارهای عملی و انعکاس اقدامات انجام شده در اقتصاد مقاومتی است که گره بسیاری از مشکلات را می‌تواند باز کند.
انتهای پیام

captcha