جلوگیری از بی‌حجابی به معنای مخالفت با رواج خلاف شرع است
کد خبر: 3832082
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
آیت‌الله مقتدایی:

جلوگیری از بی‌حجابی به معنای مخالفت با رواج خلاف شرع است

گروه حوزه‌های علمیه ــ قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بی‌حجابی خلاف شرع و اسلام است و باید جلوی آن گرفته شود و در این زمینه حساسیت در قم باید نسبت به شهرهای دیگر بیشتر باشد.

جلوی بی‌حجابی گرفته شودبه گزارش ایکنا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی 12 مرداد در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با وی گفت: از وضع ظاهری قم پیداست که بحمدالله اقداماتی که با تدبیر و قصد خالص صورت گرفته، موجب کاهش انواع جرائم شده و بسیار خوشحال‌کننده است. امیدوارم بتوانید همین تدبیر انجام شده را ادامه و پیش ببرید و روز به روز جرائم کاهش یافته تا به صفر برسد.
وی افزود: بدحجابی و رعایت نکردن عفاف و حجاب در سطح جامعه و برخورد نیروی انتظامی با این پدیده باعث شد که بحث حجاب اجباری و اختیاری در بین مردم مطرح شود، به این معنا که نیروی انتظامی مردم را مجبور به داشتن حجاب می‌کند، حتی کسانی می‌گفتند در زمان حضرت امام(ره) اجباری نبود و این طور نبود که مردم را مجبور به رعایت حجاب کنند.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: نیروی انتظامی با حجاب اجباری و اختیاری بحثی ندارد. این جا قم است و قم شهری است که مورد توجه عموم مردم در سطح کشور و خارج از کشور است. اگر در شهر قم یک امر خلاف شرع و اسلام رواج پیدا کند، مردم می‌گویند وضع قم که این‌گونه باشد، چه انتظاری از شهرهای دیگر است.
وی تصریح کرد: اگر با فرد بی‌حجابی برخورد می‌شود، صرفاً به این معنا نیست که حجاب ندارد، بلکه به خاطر این است که امر غیرشرعی رواج پیدا نکند، باید موازین اسلامی رعایت و جلوی عمل غیراسلامی گرفته شود.
آیت‌الله مقتدایی تصریح کرد:  کاهش جرائم در قم بسیار خرسندکننده و خوشحال‌کننده است و این امر با تدبیر جواب داده است. انتظار است برخورد مأموران پلیس، اسلامی و به گونه‌ای باشد که مردم به اسلام ترغیب شوند. وقتی پلیس با احترام، زبان خوش و با رعایت اخلاق اسلامی برخورد کند، متخلف نیز تشویق به اصلاح می‌شود و همین طور جلوی مفاسد گرفته می‌شود.
انتهای پیام
captcha