آغاز رقابت قاریان و حافظان کل قرآن در اصفهان
کد خبر: 3846252
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
مرحله نهایی چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن اوقاف/

آغاز رقابت قاریان و حافظان کل قرآن در اصفهان

گروه مسابقات ــ رقابت‌های بخش آقایان چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در حالی در رشته حفظ کل و قرائت تحقیق از صبح امروز آغاز می‌شود که در این روز شاهد اوج‌گیری هیجان در مسابقات خواهیم بود.

آغاز رقابت قاریان و حافظان کل / هیجان وارد می‌شود

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ به اصفهان پس از پایان یافتن رقابت‌های چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های همسرایی و همخوانی، اذان، دعاخوانی، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و قرائت ترتیل در روزهای گذشته، حالا از صبح امروز، نهم‌ مهر ماه، رقابت‌ها در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم آغاز می‌شود تا هیجان مسابقات به بالاترین سطح خود از ابتدا تا کنون برسد.

بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه حفظ و قرائت قرآن کریم باور دارند که تلاوت‌های مسابقاتی طی سال‌های اخیر یک شکل و شبیه به هم شده است اما باید بپذیریم که این مسابقات و تلاوت‌هایی که در آن صورت می‌گیرد با توجه به سطح بسیار بالایی که دارد و چهره‌های مطرحی که در آن حضور می‌یابند، هیجان‌انگیزترین بخش رقابت‌های قرآنی در طول سال است.

نگاهی به اسامی فینالیست‌های رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم در این دوره، ترکیبی متفاوت‌تر‌ از ادوار گذشته را به ما نشان خواهد داد اما مطمئناً حضور چهره‌هایی همچون سیدمصطفی حسینی، مختار دهقان، هادی موحدامین، وحید خزایی، مسعود نوری، محمد خاکپور، سعید علی‌اکبری، رضا گلشاهی، رسول تکبیری، پیمان ایازی، مجتبی علیرضالو و... که هر کدام ویژگی‌های منحصربه فردی در بحث قرائت و حفظ قرآن کریم دارند، به تنهایی می‌تواند هیجان را به درجه اعلا برساند.

در این‌ روز مسابقات در رشته حفظ کل قرآن کریم و با اجرای امیررضا رحیمی از گیلان آغاز می‌شود و در ادامه نیز سعید شاهرخی از کرمان، محمود بابایی از همدان، محمد خاکپور از خراسان رضوی، سعید علی‌اکبری از قزوین، حسین خانی از اصفهان، رضا گلشاهی از خراسان رضوی، مجتبی علیرضالو از تهران و امیر ابوالفضلی از تهران به اجرای مسابقه می‌پردازند. این افراد در نوبت صبح روز نهم مهرماه در بخش آیات مشابه به دو سؤال دو صفحه‌ای پاسخ می‌دهند.

در نوبت بعدازظهر نیز در بخش استقامتی به ترتیب نوبت اجرا، محمدحسین عربیان از قم، ابوذر کرمی از مرکزی، نوید رزمجو از فارس، پیمان ایازی از مازندران و سینا طباخی از آذربایجان شرقی به سه سؤال سه صفحه‌ای پاسخ خواهند داد.

همچنین در همین بخش و در نوبت شامگاهی نیز احمد معتمدی از تهران، محمد رسول تکبیری از تهران و علیرضا سامری از خوزستان به ترتیب در جایگاه حضور یافته و به سؤالات هیئت داوران پاسخ می‌دهند.

در رشته قرائت تحقیق نیز که مسابقات آن در نوبت بعدازظهر آغاز می‌شود ابتدا حمید حق‌طلب از خراسان رضوی برای تلاوت به جایگاه می‌رود و در ادامه حسن‌ حکیمی از تهران، هادی موحدامین از تهران، محسن قاسمی از تهران، سیدجاسم موسوی از خوزستان، حسین پورکویر از خراسان رضوی، علیرضا بیژنی از خراسان رضوی، محمدعلی عنبری از گیلان، علیرضا مسیح‌پور از کهگیلویه و بویراحمد، مسعود نوری از تهران، حبیب صداقت از تهران و مهدی شایق از یزد به تلاوت آیاتی از پیش تعیین شده می‌پردازند.

در رشته قرائت تحقیق هر کدام از شرکت‌کنندگان دو تلاوت پنج دقیقه‌ای و ۱۵ دقیقه‌ای خواهند داشت. افرادی که در روز اول تلاوت پنج دقیقه‌ای دارند در روز دوم تلاوت ۱۵ دقیقه‌ای دارند.

یادآوری می‌شود، مرحله پایانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه طی 6 تا 19 مهرماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha