نهضت امام حسین(ع) نجات‌بخش ستم‌دیدگان و مظلومان بود
کد خبر: 3847042
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱

نهضت امام حسین(ع) نجات‌بخش ستم‌دیدگان و مظلومان بود

گروه معارف ــ مدیر و مؤسس حوزه علمیه و امام جمعه شهرستان آق‌قلا گفت: امام حسین(ع) با قیام خودشان، ایستادگی را آموختند؛ قیام ایشان، قیام بر علیه ظلم و ستم ستمگران بود و نهضت ایشان نهضت نجات‌بخش ستم‌دیدگان و مظلومان و درجهت برپایی امر به معروف و منکر بود.

نهضت امام حسین(ع) نجات‌بخش ستم‌دیدگان و مظلومان بودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آخوند عبدالحی میرزاعلی مدیر و مؤسس حوزه علمیه و امام جمعه شهرستان آق‌قلا امروز  11 مهرماه در «همایش ملی اربعین؛ نماد محبت ادیان الهی و مذاهب اسلامی به امام حسین(ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جمع شدن همه ما در این مکان به «حب‌الحسین یجمعنا» برمی‌گردد؛ امام حسین(ع) باعث این اتحاد و همدلی و تفاهم و هم‌فکری ماست. امام حسین(ع) باعث شدند که در این مکان مقدس و در کنار قبر مبارک حضرت رضا(ع) جمع شویم و در مورد اتحاد و فرهنگ اربعین، رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، از خودگذشتگی‌ها و از جان‌گذشتگی امام حسین(ع) صحبت کنیم.

وی ادامه داد: اگر امروزدر رفاه و آسایش به سر می‌بریم، مدیون امام حسین(ع) و پیامبر گرامی اسلام(ص) و سایر شهدای ادامه دهنده مسیر امام حسین(ع) هستیم. همه باید قدر شهداء، پیامبر اسلام(ص) و حضرت امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) را بدانیم و به این عزیزان محبت کنیم؛ این خواست قرآن کریم و خداوند متعال از ما مسلمانان به خاطر رسول‌الله(ص) است که نسبت به اهل‌بیت(ع) و به خاطر خدمات و راهنمایی‌های رسول‌الله باید انجام دهیم.

مدیر و موسس حوزه علمیه و امام جمعه شهرستان آق‌قلا تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند که شاکر خداوند متعال باشید و خداوند متعال را به خاطر نعمت‌های فزونی که برای شما ارزانی داشته، دوست بدارید، مرا به خاطر خداوند متعال محبت کنید و اهل بیتم را به خاطر این که من آن‌ها را دوست دارم، محبت کنید و وظیفه همه ماست نسبت به اهل‌بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) ارادت داشته باشیم، محبت و مودت کنیم و عشق بورزیم؛ چون خواست خداوند وپیامبر(ص) و حتی بزرگان دین است.

میرزاعلی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش پیامبر(ص) همه اهل بیت پیامبر، نزد پیامبر با محبت هستند. پیامبر(ص) آنقدر به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) ارادت و محبت داشتند که بر پیشانی مبارک و لبان امام حسین(ع) بوسه می‌زدند، حتی در خطبه‌های نمازهای جمعه اهل‌سنت به ویژه در ترکمن‌صحرا عنوان می‌شود که در متن عربی وجود دارد پیامبر(ص) بر لبان امام حسین(ع) بوسه می‌زدند، بر دوش خود سوار می‌کردند و این‌ها همه نشان از محبت پیامبر(ص) نسبت به اهل‌بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) است یا می‌فرمایند حسین از من است و من نیز از اویم.

وی افزود: بر همه مسلمانان و آزادگان مشخص است که امام حسین(ع) از پیامبر بزرگوار اسلام(ص)و فرزند رسول‌الله (ص) و پاره تن ایشان هستند؛ اما نکته قابل تامل اینجاست که چطور پیامبر(ص) می‌فرمایند که من نیز از اویم؟ این نشان از بزرگواری و نهایت محبت امام حسین(ع) نزد پیامبر(ص) است. باید به این جملات و احادیث و روایات تفکر کنیم و همه موظفیم ادامه‌دهنده راه پیامبر(ص) و امام حسین(ع) باشیم.

مدیر و موسس حوزه علمیه و امام جمعه شهرستان آق‌قلا گفت: هر قومیت و ملیتی فرهنگ‌های متفاوتی دارند و ارادت خود را با فرهنگ نسبت به امام حسین(ع) اعمال می‌کنند. به عنوان مثال محبتی که اهل سنت ترکمن‌صحرای گلستان نسبت به امام حسین(ع) دارند. ما افرادی را داریم که با نام‌های مبارک حسین و حسن وجود دارند. اگر فرزندانی در ماه محرم متولد می‌شدند، حسن یا حسین می‌گذاشتند و به خاطر وجود روز عاشورا در محرم نام‌های عاشورمحمد، عاشورقربان و... و برای خانم‌ها عاشوربی بی و... بر فرزندان خود می‌گذاشتند و این نشان محبت مردم ترکمن نسبت به امام حسین(ع) و نسبت به ایام محرم است.

آخوند عبدالحی میرزاعلی اظهار کرد: بدانیم که معمولا سه دهه در طول سال از سایر دهه‌ها و روزها متمایز است. در کتب آمده دهه آخر ماه رمضان به خاطر وجود لیالی قدر بافضیلت است. دهه اول ماه قربان به خاطر مناسک حجی که در آن دهه وجود دارد از سایر دهه‌ها و ایام متمایز است و دهه اول ماه محرم به خاطر روزهای تاسوعا و عاشورا از سایر روزها متمایز است. قرآن کریم می‌فرماید باید روزهای مشخص شده و خاص خدا به یاد داشته باشیم. اگر خوب تفکر کنیم، دقیقا در این ایام حوادث خاصی به ویژه در روز عاشورا رخ داده است.

وی گفت: بدانیم که امام حسین(ع) با قیام خودشان، ایستادگی را آموختند و قیام ایشان، قیام بر علیه ظلم و ستم ستمگران بود و نهضت ایشان نهضت نجات‌بخش ستم‌دیدگان و مظلومان بود و درجهت برپایی امربه معروف و منکر بود و نه برای دنیا و حکومت‌رانی؛ بلکه به خاطر دین بود و می‌دیدند که احقاق حق نمی‌شد و به این جهت قیام کردند؛ پس وظیفه ماست که ایشان را الگو قرار دهیم.

امام حسین(ع)، عاشورا و اربعین نماد وحدت‌
مدیر و موسس حوزه علمیه و امام جمعه شهرستان آق‌قلا تصریح کرد: امام حسین(ع)، عاشورا و اربعین نماد وحدت‌اند به ویژه در این دوره که نیاز به وحدت داریم. همه می‌دانید که چرا در کشورهای اسلامی جنگ و قتل و غارت وجود دارد؛ مگر مسلمان و مومن نیستیم و ایمان به خداوند متعال وپیامبر اسلام(ص) نداریم و اعتقاد راسخ به رشادت‌های امام حسین نداریم؟ اربعین و امام حسین(ع) نماد وحدت است. ما این همه اشتراکات داریم؛ خدا، پیامبر(ص)، قبله و دین ما و کتاب ما یکی است اما متاسفانه آنطور که قرآن کریم و پیامبر(ص)، ائمه اطهار و بزرگان دین از ما می‌خواهند ما اتحاد و انسجام اسلامی نداریم. دشمنان اسلام هیچگونه وجه اشتراکی ندارند و تنها وجه اشتراکشان کفر بودنشان است؛ با این تفاسیر جهت ضربه زدن بر مسلمانان و دین مبارک اسلام با هم متحد می‌شوند.

آخوند عبدالحی میرزاعلی بیان کرد: ما نمادهای زیادی داریم و همه باید در جهت رشد و تعالی اسلام و مسلمانان گام‌های موثر و بلندتری برداریم و این گام‌ها را به ویژه در این ایام باید بیشتر مطرح کنیم و اتحاد و انسجامی که نیاز جامعه مسلمانان است را بدست آوریم.

وی گفت: خدا را شاکریم که در ایران اسلامی اتحاد و همدلی وجود دارد، وحدت و اخوت اسلامی وجود دارد؛ این وحدت، تفاهم، تعامل، همفکری، برادری را مدیون مقام معظم رهبری هستیم. چنانچه برخی کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، افغانستان، یمن و برخی بلاد دیگر مدیر و مدبری چون مقام معظم رهبری داشتند، وضعیتشان اینگونه نبود. امروز این وحدت، تفاهم، تعامل، همفکری، اخوت وبرادری وایستادگی را مدیون مقام معظم هستیم که با درایت و راهنمایی‌ها و ارشادهایشان به عنوان ناخدای کشتی انقلاب ما را هدایت می‌کنند و باید قدر ایشان را بدانیم.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha