بزرگداشت حجت‌الاسلام شیخ خلیل ساحوری در جامعةالمصطفی(ص) برگزار شد
کد خبر: 3847782
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
با حضور اساتید و طلاب المصطفی:

بزرگداشت حجت‌الاسلام شیخ خلیل ساحوری در جامعةالمصطفی(ص) برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه - مراسم بزرگداشت «حجت‌الاسلام شیخ خلیل ساحوری»، از دانش‌پژوهان اهل شیلی جامعةالمصطفی(ص)، با حضور رئیس، مدیران و کارکنان این نهاد برگزار شد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در مراسم بزرگداشت شیخ خلیل ساحوری، که در نمازخانه سازمان مرکزی جامعةالمصطفی(ص) برگزار شد، کسب معرفت را از ویژگی‌های بارز شیخ ابراهیم ساحوری دانست و اظهار کرد: هجرت این اندیشمند اهل شیلی برای کسب معرفت انسان به قم، مرکز علوم آل‌الله(ع)، انسان را به یاد «سلمان فارسی» می‌اندازد.

واعظ حوزه علمیه به ویژگی‌های شخصیتی شیخ خلیل ساحوری اشاره و اظهار کرد: درجه و منزلت هجرت‌کنندگان در راه دین الهی، از بالاترین درجات به شمار می‌رود و از رستگاران و فائزان درگاه الهی هستند.

ابراهیمی معرفت به ذات اقدس الهی و شناخت نفس را دُرّ گران‎بهای وجود آدمی برشمرد و اذعان کرد: توجه به ولایت‌الله و شناخت، ولی خدا و نیز محبت به دوستداران واقعی اهل بیت(ع)، از ویژگی‌های تعالی نفسانی آدمی است.

وی ضمن اشاره به روایاتی از مولی‌الموحدین امیرمؤمنان علی(ع)، تصریح کرد: امام علی (ع) همچون میدان نبرد، در میدان بلاغات و فصاحت بی‌نظیر بودند و تمام علم و کتاب در سینه وجودی ایشان تجلی یافته بود.

ابراهیمی بر الزامات شناخت امام(ع) و چگونگی تشخیص، ولی زمان اشاره کرد و یادآور شد: امام(ع) به مؤمنین، مولا و پناهگاه هر بی‌پناهی است. امام(ع) همچون گنجی است که باید با شناخت درست کشف کرد و از تأثیرات ولایت ایشان بهره‌مند شد.

انتهای پیام
captcha