همکاری‌های جامعةالمصطفی(ص) و دانشگاه باقرالعلوم(ع) توسعه می‌یابد
کد خبر: 3863386
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

همکاری‌های جامعةالمصطفی(ص) و دانشگاه باقرالعلوم(ع) توسعه می‌یابد

گروه حوزه‌های علمیه – با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان رؤسای جامعةالمصطفی(ص) العالمیة و دانشگاه باقرالعلوم(ع) همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی این دو نهاد توسعه می‌یابد.

به گزارش ایکنا، در دیدار رئیس و مدیران دانشگاه باقرالعلوم(ع) با هیئت رئیسه جامعةالمصطفی(ص) تفاهم‌نامه همکاری دو مجموعه در زمینه‌های علمی و آموزشی به امضا رسید، در این دیدار، که در سازمان مرکزی المصطفی(ص) صورت پذیرفت، حجت‌الاسلام علی عباسی ضمن اشاره به فعالیت یکپارچه جامعةالمصطفی(ص) در داخل و خارج کشور، تصریح کرد: فعالیت‌های جامعةالمصطفی(ص) از نظر کمّی و کیفی و تنوع ملیتی دانش‌پژوهان آن، در تاریخ حوزه‌های علمیه بی‌سابقه است.

وی به نمایندگی‌های المصطفی(ص) در ایران و خارج کشور اشاره و از طراحی و اجرای رشته‌های متعدد آموزشی در جامعةالمصطفی(ص) سخن گفت و افزود: خرسندیم که جامعةالمصطفی(ص) تجربه خوبی در زمینه آموزش زبان فارسی دارد.

رئیس جامعةالمصطفی(ص)، در ادامه ارتباط روزافزون با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی دنیا را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: جامعةالمصطفی(ص) در این زمینه، با بسیاری از مراکز علمی ارتباطات گسترده و دوجانبه دارد و می‌کوشد نقش خود را در انتقال دستاورد‌های علمی جمهوری اسلامی ایران به جهان به خوبی ایفا کند.

عباسی، با اشاره به دستاورد‌های جامعةالمصطفی(ص) در زمینه آموزشی و پژوهشی، بیان کرد:علاقه‌مندیم به ارتقای دیپلماسی عمومی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تقویت نظام آموزشی و علمی حوزه کمک نماییم و نقشی پررنگ در این عرصه ایفا کنیم.

وی المصطفی(ص) را امتداد بخش بین‌المللی حوزه علمیه در جهان دانست و با بیان این که ظرفیت جامعةالمصطفی(ص)، در اختیار تمام مراکز حوزوی است، گفت: بی‌شک، دانشگاه باقرالعلوم(ع) و جامعةالمصطفی(ص) می‌توانند از یکدیگر بهره‌مند شوند.

عباسی با اشاره به ظرفیت‌های همکاری دو مجموعه، ابراز امیدواری کرد با امضای تفاهم‌نامه و پی‌گیری عملیاتی‌سازی مفاد آن، این ظرفیت‌ها را به منصه ظهور برسانند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الله مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، گستردگی و عمق فعالیت‌های علمی و پژوهشی جامعةالمصطفی(ص) را بسیار زیاد دانست و ضمن توضیح درباره ساختار این دانشگاه، گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) به بحث خانواده توجه ویژه‌ای دارد و در نظر دارد، رشته‌هایی را برعهده بگیرد که نیاز انقلاب اسلامی است.

وی هدف دانشگاه باقرالعلوم(ع) را تولید علم عنوان کرد و افزود: برخی از رشته‌های این دانشگاه، براساس تأکید مقام معظم رهبری راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) ارتباط بین مجموعه‌های همسو را موجب هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری عنوان کرد و خواستار استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های المصطفی(ص) در عرصه‌های علمی شد و اظهار کرد: می‌دانیم که بهره‌گیری روزافزون از توانمندی جامعةالمصطفی(ص)، پیشرفت دانشگاه را در عرصه‌های آموزشی به دنبال خواهد داشت.

مریجی با بیان این که دانشگاه باقرالعلوم(ع) با هدف رفع نیاز‌های علمی کشور فعالیت می‌نماید، به‌روزرسانی رشته‌ها را یکی دیگر از زمینه‌های همکاری جامعةالمصطفی(ص) و دانشگاه باقرالعلوم(ع) دانست.

شایان ذکر است در این جلسه، برخی از اعضای هیئت رئیسه المصطفی(ص) و مدیران دانشگاه باقرالعلوم(ع) نظرات و پیشنهاد‌های خود را در زمینه ارتقای همکاری فی ما بین ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha