بودجه جامعةالزهراء(س) مورد بی‌رحمی است/ جذب 47 درصد بودجه مصوب
کد خبر: 3863975
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
مدیر جامعه الزهراء(س):

بودجه جامعةالزهراء(س) مورد بی‌رحمی است/ جذب 47 درصد بودجه مصوب

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر جامعةالزهراء(س) با بیان اینکه بودجه این مرکز علمی مورد بی‌رحمی است و در سال قبل تنها 47 درصد آن جذب شد، گفت: امسال هم وضعیت بدتری داریم و به همین دلیل اولویت‌های سه تا پنج برنامه‌ای خود را حذف کرده‌ایم.

بودجه جامعه الزهراء(س) مورد بی رحمی است/ جذب 47 درصد بودجه مصوببه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، رئیس جامعةالزهراء(س)، امروز، 23 آذرماه، در نشست خبری پذیرش این مرکز گفت: جامعةالزهرا(س) با شتابی مناسب با وجود تنگناهای بودجه‌ای در بخش آموزش و پژوهش امور خود را پیش برده است.

وی با بیان اینکه بحث تربیت مدرس را در 5 رشته پیگیری کرده‌ایم و آمادگی داریم به رشته‌های بیشتری توسعه دهیم، افزود: در بخش پژوهش 16 نشریه داخلی از گروه‌های مختلف علمی، آموزشی و علمی پژوهشی در حال تولید است و سه نشریه نیز در حال دریافت مجوز پژوهشی هستند.

مدنی با بیان اینکه معاونت فرهنگی تبلیغی الزهراء(س) طرح شمیم را دنبال می‌کند، اظهار کرد: یکی از بخش‌های این طرح حضور در مدارس آموزش و پرورش است که به تعبیر آنان یکی از موفق‌ترین برنامه‌ها بوده است.

وی افزود: بیش از 20 هزار طلبه ایرانی و غیرایرانی، بیش از دو هزار دانش‌آموز در مجموعه هدی، هزار نفر در مهد و  500 دانشجو در دانشکده هدی مشغول آموزش هستند.

رئیس جامعةالزهراء(س) با بیان اینکه انواع صرفه‌جویی‌ها در هزینه‌ها صورت گرفته تا کارها مختل نشود، اظهار کرد: امسال در سطح دو، سه و چهار پذیرش خواهیم داشت؛ در سطح سه، 12 رشته و در سطح چهار، 5 رشته در حال تدریس و آموزش است، همچنین دوره آموزش فقه عالی برای دارندگان مدرک سطح چهار به مدت دو سال در حال اجراست.

مدنی افزود: دوره‌های تربیت پژوهشگر، محقق و مترجم، تربیت مشاور، تربیت مربی پاسخگویی به سؤالات اعتقادی و دینی، مبلِّغ اقشار مختلف مانند دانش‌آموزان و اقشار محروم از دیگر فعالیت‌های انجام شده است که اگر مشکلات بودجه‌ای حل نشود، بسیاری از این طرح‌ها قابل ادامه نخواهد بود، گرچه تلاش ما بر این است که با نهایت صرفه‌جویی این کار مختل نشود.

مدنی با بیان اینکه در سال گذشته 47 درصد بودجه مصوب را دریافت کردیم و امسال هم وضعیت بدتری داریم، لذا اولویت‌های سه تا 5 برنامه‌ای خود را حذف کرده‌ایم، تصریح کرد: طرح‌هایی مانند شمیم جزء اولویت‌های ماست و از خواهران طلبه درخواست کرده‌ایم که به صورت جهادی تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: انتظار داریم به جامعةالزهرا هم که مطابق با دستورالعمل‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت دارند مانند دانشگاه‌های دیگر کمک شود و حداقل در حد ضرورت از طرح‌هایی که داریم حمایت کنند.

وی در مورد ارتباط با فارغ‌التحصیلان بیان کرد: کانون‌های ارتباط با فارغ التحصیلان در سراسر استان‌ها در حال تشکیل است و در خارج کشور هم فارغ‌التحصیلان این نهاد فعالیت‌های خوبی دارند و دوره‌های آموزشی و طرح‌ها با اعزام استادانی از ایران در کشورهای متبوع آنان انجام می‌شود.

مدنی افزود: در صورت تأمین بودجه در کشورهای جنوب شرق آسیا برنامه‌های علمی و دوره‌های آموزشی خواهیم داشت، البته دوره تربیت مربی قرآن اخیراً در هند برگزار شد.

طرح همیار آموزش

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر شهیدی، معاون آموزش جامعةالزهراء(س)، هم در این نشست گفت: پذیرش ما در سال جاری بر مبنای دیپلم است و رشته‌های متعددی در حال تصویب‌خواهی در مقاطع مختلف است و رشته مدیریت دانش نیز در سطح سه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق کم برخوردار از اولویت های ما در پذیرش است، افزود: در این راستا در پذیرش آنان تسهیلاتی اعمال می‌شود و با گروه‌های جهادی هم در این زمینه همکاری داریم.

شهیدی با اشاره به طرح شمیم برای ارتقای مهارت‌های تبلیغی تصریح کرد: در طرح تربیت مدرس استادان داخل و خرج کشور در طول چند سال تربیت خواهند شد.

معاون آموزش جامعةالزهراء(س) با اشاره به آموزش پژوهش‌محور بیان کرد: این طرح در سطح دو تا چهار در حال انجام است و آموزش پژوهشی، مهارت‌ها و فعالیت‌های پژوهشی سه بخش این محور کلی است.

شهیدی اضافه کرد: جدی شدن توجه به پایان‌نامه‌ها از دیگر کارهای مورد تأکید در الزهراء(س) است و بر این اساس استادانی با عنوان «همیار آموزشی و تربیتی» به مجموعه آموزش اضافه کرده‌ایم.

وی از برگزاری آزمون پذیرش در نقاط مختلف کشور خبر داد و افزود: در سال جاری آزمون در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود تا در فرایند نقل و انتقال دانش‌پژوهان تسهیل ایجاد شود، همچنین توسعه آموزش غیرحضوری از اولویت‌های دیگر الزهراء محسوب می‌شود.

معاون آموزش جامعةالزهراء(س) با بیان اینکه تمامی طلاب در هفته یک روز در جلسات اخلاق شرکت می‌کنند، اظهار کرد: برای ورودی‌های سال اول کلاس‌های آداب معاشرت برگزار می‌شود؛ همچنین با هدف ارتقاء قدرت تحلیل سیاسی و اجتماعی آنان جلسات بصیرتی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha