صداوسیما و تبلیغ یک روش بهایی ماسونی
کد خبر: 3873235
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
حجت الاسلام روزبهانی مطرح کرد؛

صداوسیما و تبلیغ یک روش بهایی ماسونی

گروه حوزه‌های علمیه - مدیرگروه بهائیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در یادداشتی از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران خواست تا درباره محتوای برنامه‌های تاریخی و مستند کلاسیک خود بیشتر تحقیق کند.

به گزارش ایکنا، متن یادداشت حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا روزبهانی با عنوان «صداوسیما و تبلیغ یک روش بهایی ماسونی» که در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار داد، به این شرح است؛

پخش فیلم زندگی ماریا مونته سوری مرید و دوست نزدیک هلنا بلاواتسکی موسس فرقه فراماسونری «تئوسوفی» از تلوزیون جمهوری اسلامی ایران چه توجیهی دارد.

در روش مونته‌سوری بنا بر «استقلال کودک» گذارده می‌شود، به این نحو که در این سیستم براساس اصل «تجربه‌انگاری» هر آنچه از کودک سر می‌زند ناشی از طبیعت اوست. «مونته‌سوری» خود مرید «ژان ژاک روسو» بنیان‌گذار دوران مدرنیسم بود و «زیگموند فروید» از بزرگ‌ترین حامیان «مونته‌سوری» به شمار می‌رفت.

هم‌اکنون به سبب عضویت و شیفتگی شخص «ماریا مونته‌سوری» در فرقه فراماسونری «تئوسوفی»، مجموعه‌ای از قوانین و اصول این فرقه در ذیل روش آموزشی مونته‌سوری و در قالب برنامه حل تعارض و فرهنگ صلح به کودکان آموزش داده می‌شود.

مدارس «مونته‌سوری» تحت حمایت بزرگ‌ترین نهاد‌های فراماسونری، سازمان ملل، خانواده سلطنتی انگلیس و دولت‌های آمریکا و بریتانیا هم‌اکنون در سراسر جهان در حال تکثیر شدن است. بی‌آنکه در جزوات ترجمه شده به زبان‌های محلی و منطقه‌ای کوچک‌ترین اشاره‌ای به فرقه رازآلود «تئوسوفیسم» یا هفت مرحله رشد کیهانی مادام بلاواتسکی جادوگر که اتفاقاً از دوستان صمیمی ماریا مونته‌سوری به حساب می‌آمده، شده باشد. هند به‌عنوان زادگاه فرقه فراماسونری تئوسوفی برآمده از کمپانی انگلیسی هند شرقی هم‌اکنون دارای بیش از هزار مدرسه انگلیسی مونته‌سوری است!

در ایران یک مؤسسه داخلی تحت حمایت کالج CMTEI کانادا ابتدا تربیت مجموعه قابل توجهی از آموزگاران مهد‌های کودک را به روش مونته‌سوری عهده‌دار شد. سپس به واسطه رشد فزاینده دامنه فعالیت‌ها از حمایت نهاد‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل نیز در داخل کشور بهره گرفت، به نحوی که هم‌اکنون مشهورترین مدارس و مهد‌های کودک تهران و شهرستان‌های کشور برای کسب مشوق‌های جهانی هم که شده تن به سیستم آموزشی مونته‌سوری داده‌اند.

مهر ماه سال ۹۲ همایش بزرگ «مهد و مادر» این سازمان مردم نهاد به ظاهر ساده، در تالار فرمانیه و با دعوت از بیش از سیصد مهدکودک و برخی از مشهورترین روانشناسان تهران برگزار شد. مدیر همین سازمان مردم نهاد با ثبت یک شرکت به نام «تربیت جواهری بی‌نظیر» مجوز ورود محصولات، کتب و لوازم کمک آموزشی مونته‌سوری و کسب نمایندگی از شرکت‌های خارجی به منظور تاسیس شعب و دفاتر وابسته را نیز دریافت کرده است.

مجموعه آموزش‌های برنامه درسی به اصطلاح صلح محور و فرهنگ صلح هم‌اکنون از جانب سازمان ملل و سایر نهاد‌های بین‌المللی به کمک مجموعه‌ای از سازمان‌های مردم نهاد داخلی، در ایران همزمان با سرزمین‌های اشغالی و سایر کشور‌های مسلمان‌نشین خاورمیانه در حال اجراست. هدف نهایی از آموزش این مفاهیم به کودکان، بی‌اعتبار ساختن «فرهنگ مقاومت» و شکست سیستم اسلامی «نه- به ظلم و نه به ظالم» از درون در مواجهه با سیستم لیبرال سرمایه‌داری غربی است. به این ترتیب مسیر نو استعمارگری دوام طولانی‌تری در جهان خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha