شناسایی استعداد‌ها و طلاب نخبه المصطفی(ص) در جشنواره قرآن و حدیث
کد خبر: 3876338
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
معاون فرهنگی – تربیتی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة؛

شناسایی استعداد‌ها و طلاب نخبه المصطفی(ص) در جشنواره قرآن و حدیث

گروه حوزه‌های علمیه – معاون فرهنگی - تربیتی المصطفی(ص) در تشریح اهداف و سیاست‌های این جشنواره در تقویت فضای علمی و تربیتی دانش‌آموختگان اظهار کرد: در سایه برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی، استعداد‌ها و طلاب نخبه المصطفی(ص) در عرصه قرآن کریم شناسایی و معرفی می‌شوند.

مسابقات قرآنی المصطفی در بالاترین سطح استاندارد‌ها و معیار‌های بین المللی برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفرکریمی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه بیست و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و عرض خیرمقدم به حاضران در این مراسم، گزارشی از بیست‌وپنجمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی ارائه کرد.

وی با اشاره به انتخاب «استقامت امت، نصرت الهی» به عنوان شعار این دوره از جشنواره، ابراز کرد: این شعار الهام‌بخش حرکت امت ما و جامعه اسلامی برای تداوم راه انقلاب و شهیدان است.

معاون فرهنگی - تربیتی المصطفی(ص) در تشریح اهداف و سیاست‌های این جشنواره افزود: تبیین آموزه‌های ارزشمند ائمه اطهار(ع) برای دانش‌آموختگان المصطفی(ص) و افزایش انس و الفت با قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) در فضای علمی و تربیتی المصطفی(ص)، از اهداف اصلی این جشنواره به شمار می‌آید. همچنین در سایه برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص)، استعداد‌ها و طلاب نخبه المصطفی(ص) در عرصه قرآن کریم شناسایی و معرفی می‌شوند.

وی اهتمام به سیر مطالعاتی قرآن کریم و احادیث را یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) توصیف کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز جشنواره جنبه بین‌المللی آن است؛ در این دوره، طلابی از ۷۲ ملیت در نمایندگی‌های المصطفی(ص) در داخل و خارج کشور به رقابت قرآنی پرداختند.

کریمی با اشاره به مشارکت استادان، اعضای هیئت علمی و کارکنان و خانواده‌های طلاب جامعةالمصطفی(ص) در جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص)، بیان کرد: در بخش شفاهی، چهارده و در بخش کتبی، هشت رشته محور‌های مسابقات این دوره بود و شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف محتوایی، فنون و مهارت‌های قرآنی و حدیثی به رقابت پرداختند.

مسابقات قرآنی المصطفی در بالاترین سطح استاندارد‌ها و معیار‌های بین المللی برگزار می‌شود

وی با اشاره به مشارکت نزدیک به چهارهزار نفر از طلاب جامعةالمصطفی(ص) از واحد‌های داخل کشور المصطفی(ص) در این دوره از مسابقات، اذعان کرد: در بخش خارج کشور نیز نزدیک به شش‌هزار نفر از طلاب و استادان المصطفی(ص) در جشنواره حضور داشتند که در مجموع، در مقایسه با دوره‌های پیش شاهد افزایش پانزده‌درصدی مشارکت بودیم.

بیشتر ببینید | گزارش تصویری مراسم اختتامیه

معاون فرهنگی - تربیتی المصطفی(ص) برگزاری دوره کارگاه داوری را برای طلاب غیرایرانی، یکی از ویژگی‌های این دوره از جشنواره دانست و افزود: در بخش داوری جشنواره امسال، از ظرفیت طلاب ممتاز قرآنی در دوره‌های پیشین جشنواره استفاده شد.

وی در پایان، تجلیل از چهره‌ها و خانواده‌های قرآنی را یکی از سنت‌های جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی دانست و گفت: تجلیل از خدمات قرآنی و حدیثی «آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی» به عنوان شخصیت عالم، بصیر، مدافع ولایت و الگوی عینی و عملی در حوزه علمیه، از برنامه‌های این دوره از جشنواره است. شخصیت این عالم بین‌المللی الگوی ارزشمندی برای طلاب جامعةالمصطفی به شمار می‌آید.

جشنواره قرآن و حدیث المصطفی

انتهای پیام
captcha