اردوهای راهیان‌ نور دانشجویی تا پایان سال برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3880909
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
غلامرضا غفاری:

اردوهای راهیان‌ نور دانشجویی تا پایان سال برگزار نمی‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خبر داد: اردو‌های راهیان نور دانشجویی به علت شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی لغو شده و تا پایان سال جاری برگزار نخواهد شد.

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: براساس ابلاغ ستاد مرکزی راهیان نور کشور، تمام اردو‌های راهیان نور دانشجویی که مقرر بود در اسفندماه امسال برگزار شود به علت شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی لغو شدند. زمان برگزاری این اردو‌ها قطعاً در سال 98 نخواهد بود.

وی همچنین درباره تخلیه خوابگاه‌های دانشجویی در استان‌ها و شهر‌هایی که مبتلایان به ویروس کرونا در آن‌ها مشاهده شده، افزود: تصمیم درباره تخلیه و یا عدم تخلیه و ماندن دانشجویان خوابگاهی در مراکز خوابگاهی را به خود دانشگاه‌ها و به‌طور مشخص معاونت‌های دانشجویی هر دانشگاه واگذار کرده‌ایم که البته برخی از دانشگاه‌ها اقدام به تعطیلی و تخلیه خوابگاه‌ها کرده‌اند و دانشجویان ساکن در این خوابگاه‌ها به شهر‌های خود بازمی‌گردند. اداره خوابگاه‌های دانشجویی هر دانشگاه در هر استان متناسب با وضعیت و شرایط ابتلای مردمان آن‌ها به ویروس کرونا، در این‌باره تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنند.

غفاری درباره برگزاری یا لغو آیین اعتکاف دانشجویی در دانشگاه‌های کشور نیز گفت: این موضوع در حوزه اختیارات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست که با تشخیص آن‌ها این مراسم لغو یا برگزار خواهد شد.

بنابر گزارش ایکنا، طی تماس تلفنی با روابط عمومی نهاد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، این نهاد اعلام کرد: هنوز تصمیم قطعی درباره برگزاری و یا عدم برگزاری آیین اعتکاف دانشجویی سال ۹۸ اتخاذ نشده و شورای نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به دفاتر این نهاد در دانشگاه‌های کشور نامه زده تا نظر خود را درباره برگزاری یا لغو این مراسم اعلام کنند. در حدود دو تا سه روز آینده جمع‌بندی نهایی انجام و تصمیم نهایی درباره برگزاری یا لغو این مراسم اتخاذ می‌شود.
انتهای پیام
captcha