امروز همه سردمداران دین‌ستیزی مقابل انقلاب اسلامی ایستاده‌اند
کد خبر: 3881873
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه:

امروز همه سردمداران دین‌ستیزی مقابل انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة گفت: امروزه همه سردمداران دین ستیزی دست به دست هم داده‌اند تا در مقابل رشد و شکوفایی شجره طیبه انقلاب اسلامی که «اصل‌ها ثابت و فرع‌ها فی السماء» بایستند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة به مناسبت فرا رسیدن روز تربیت، پیامی صادر کرد که به شرح ذیل می‌باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

«هُوَالَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفی ضَلَالٍ مُبِینٍ» (سوره جمعه، آیه ۲)

تربیت گوهریست باران گونه که با نوازش جان‌های خسته از زنگار مادیات، انسان را از حضیض ملک تا رفیع ملکوت به تعالی رسانده، در سرای امن حیات طیبه سکنی می‌دهد. تعلیم بدون تربیت فرجام کسانی است که، چون با چراغ آیند، گزیده تر برند کالا و چه زیبا و پرمعناست کلام معمار کبیر انقلاب اسلامی، که فرمودند: «اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمی‌خورد».

نام‌گذاری هشتم اسفند ماه به روز تربیت اسلامی، که میراث ماندگار شهیدان رجایی و باهنر است، فرصتی است مغتنم تا متولیان فرهنگ و تربیت با عبرت از راه طی شده و با بصیرت در حال و تفکر در آینده، طرحی نو برای گسترش تربیت اسلامی در اقصی نقاط عالم دراندازند.

در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی، که به فضل الهی، توجهات حضرت، ولی عصر (عج)، رهبری مقام عظمای ولایت و به برکت خون شهیدان مقاومت، به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گام گذر از موانع و پیروزی امت اسلامی خواهد بود، امید است با نگاهی نو به هدف بعثت انبیا و با عزمی جزم در جهت تحقق «تمدن نوین اسلامی» قدم‌هایی بلند و استوار برداریم؛ تمدنی که متکی بر عقلانیت و معنویت باشد. پایه گذاری چنین تمدنی نیاز به زیرساخت‌های فکری و معرفتی دارد؛ این مهم با تربیت صحیح مبتنی بر معارف اهل بیت(علیهم السلام) میسر خواهد شد.

امروزه همه سردمداران دین ستیزی دست به دست هم داده اند تا در مقابل رشد و شکوفایی شجره طیبه انقلاب اسلامی که «اصل‌ها ثابت و فرع‌ها فی السماء» بایستند.

مجموعه فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی (ص) العالمیه در پرتو عنایات و رهنمود های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، فرصتی برای نقش آفرینی فعال‌تر در اختیار دارد تا با روحیه جهاد و مقاومت و از طریق هم افزایی و کاربست خلاقیت و نوآوری، مفاهیم عمیق تربیت اسلامی را در همه سطوح و فرایند های المصطفی نهادینه کرده و با نگاهی به افق ظهور، جان مرتبیان و آینده سازان تمدن نوین اسلامی را از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی سیراب سازد.

در پایان با تبریک مجدد این روز به دانش پژوهان، اساتید، کارکنان و مدیران معزز المصطفی، انتظار می‌رود تا با تکیه بر مبانی معرفتی و دینی اسلام عزیز و وظیفه ذاتی این نهاد حوزوی و بین المللی تلاش کنیم تا گام‌های بلندتری را در مسیر دستیابی به قله‌های رفیع فضایل و معنویات و تربیت طراز برجسته‌ای از عالمان زمان شناس و متعهد برداریم؛ و آخر دعوینا ان الحمدلله رب العالمین.

علی عباسی

انتهای پیام
captcha