بیانیه جامعةالمصطفی(ص) به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس
کد خبر: 3900804
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴

بیانیه جامعةالمصطفی(ص) به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس

جامعةالمصطفی(ص) به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این روز، امت اسلامی حمایت بی‌دریغ خویش را از قدس شریف اعلام می‌دارد تا توطئه‌هایی همچون معامله قرن، بیش از پیش در تفکر جهانیان رنگ ببازد.

به گزارش ایکنا، جامعةالمصطفی‌(ص) العالمیة به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است.

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

امام خمینی(ره): روز قدس، روز اسلام است

مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی): روز جهانی قدس، روز فریاد و مقاومت امت اسلامی در مقابل سیاست‌های تفرقه‌انگیز است.

روز قدس یکی از یادگار‌های ارزشمند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) است؛ ایشان با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، پیوند ابدی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را با آرمان‌های قدس شریف نمودی عینی بخشیدند.

روز جهانی قدس، فرصتی است برای اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین در سراسر عالم تا بدین وسیله، بر حقوق به‌ناحق پایمال‌شده آنان تأکید ورزند و یادآور توطئه‌هایی است که با تشکیل غده سرطانی اسرائیل در قلب جهان اسلام به وجود آمده است.

در این روز، عدالت‌خواهان سراسر جهان، در اعتراض به تجاوز هفتاد ساله رژیم غاصب صهیونیست و آواره ساختن یک ملت از سرزمین اجدادی خود به صحنه می‌آیند.

در این روز، امت اسلامی حمایت بی‌دریغ خویش را از قدس شریف اعلام می‌دارد تا توطئه‌هایی همچون معامله قرن، بیش از پیش در تفکر جهانیان رنگ ببازد.

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز تصریح کردند که «امروز مسئله فلسطین به برکت بیداری اسلامی، بار دیگر به مسئله اصلی دنیای اسلام تبدیل شده است؛ نباید بگذارید این برجستگی و این امتیاز از بین برود و زیر توطئه‌ها و ترفند‌های دشمنان مسلمان‌ها و دشمنان امت اسلامی پنهان بماند». از این رو، امت اسلامی ضمن اعلام حمایت کامل از خواسته مردم فلسطین، که اخراج غاصبان صهیونیست از سرزمین‌های اشغالی، بازگشت آوارگان فلسطینی به موطن اصلی خویش و تشکیل حکومتی برخاسته از انتخابات آزادانه است، بار دیگر توجه جهانیان را به مظالم و فجایعی جلب می‌نماید که ده‌ها سال است با سکوت مجامع بین‌المللی و خیانت و شیطنت حامیان صیهونیسم در حق فلسطینیان روا داشته می‌شود.

در شرایط کنونی، که بیماری کرونا اجازه برگزاری تجمعات را از حق‌طلبان سلب کرده است، برخلاف آنچه صهیونیسم جهانی در خیال خویش می‌پروراند، ملت شریف ایران و ملل آزادی‌خواه و عدالت‌طلب جهان با تشکیل گسترده پویش‌های بین‌المللی در فضای مجازی و برگزاری وبینار‌های متعدد در این زمینه، که در روز‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم، پرطنین‌تر از همیشه از حقوق ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند و آشکارا اعلام می‌نمایند که فلسطین و حل مشکلات آن دغدغه نخست امت اسلام به شمار می‌رود و جهان اسلام پویاتر از گذشته به وظیفه خود در احقاق حقوق فلسطینیان پا به عرصه می‌گذارد.

جامعة‌المصطفی‌(ص) العالمیة نیز ملت شریف ایران و جهان اسلام را به پیروی از مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و حضوری پرشور در این عرصه فرامی‌خواند تا بار دیگر غریو حق‌طلبی و طرفداری از عدالت را به گوش جهانیان برسانند.

امید است با ظهور منجی عالم بشریت، ظلم و ستم از این دنیا رخت بربندد و با تشکیل حکومت مهدوی (عج)، شاهد جهانی سراسر عدل باشیم.

«وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِاللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ»

جامعةالمصطفی‌(ص) العالمیة
رمضان ۱۴۴۱

انتهای پیام
captcha