 به گزارش ایکنا، در سالیان اخیر، دکتر سها در اثری به نقد قرآن به زعم خود پرداخته و برخی آیات قرآن از جمله مباحث زن و خانواده، ارث و دیه و ... را تبعیضآمیز به نفع مردان و یا مخالف با دنیای مدرن برشمرده و خواسته تا نتیجه بگیرد که قرآن کتابی نیست که بتواند نیازهای زمانه را پاسخ دهد.
به گزارش ایکنا، در سالیان اخیر، دکتر سها در اثری به نقد قرآن به زعم خود پرداخته و برخی آیات قرآن از جمله مباحث زن و خانواده، ارث و دیه و ... را تبعیضآمیز به نفع مردان و یا مخالف با دنیای مدرن برشمرده و خواسته تا نتیجه بگیرد که قرآن کتابی نیست که بتواند نیازهای زمانه را پاسخ دهد.این قرآنپژوه بیان کرد: منبع اصلی وی در استناد، تفسیر طبری و تفسیر الدر المنثور است که با توجه به تاخیر زمانی درالمنثور، منبع سیوطی نیز همین تفسیر طبری است و اساساً طبری تفسیری است که در آن اسرائیلیات زیادی نقل شده و وجود دارد.
رئیس مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی(عج) با بیان اینکه سها از منابع روایی مانند بخاری، مسلم و دو تفسیر نامبرده بهره گرفته است تاکید کرد: با وجود ادعای وی مبنی بر تحصیل در حوزه علمیه قم، وی یا به منابع شیعه در تفسیر رجوع نکرده و یا رجوع اندکی داشته است و منشا اتهامات وی به قرآن نیز همین مسئله است.
وی گفت: وی براساس تفسیر طبری منشأ پیدایش حوا را از دنده آدم دانسته و این مطلبی است که در تورات آمده است و طبری نیز اسرائیلیات یهودی را در تفسیر خویش وارد کرده است و سها با استناد به همین مطلب تورات در تفسیر طبری نسبت خلق حوا از دنده آدم را به قرآن منسوب کرده در حالی که قرآن با تعبیر «خلق منها زوجها» تکلیف را روشن کرده است.
رئیس دانشگاه عالی قرآن المصطفی(ص) با بیان اینکه اگر قرآن میخواست این نظر سها را تأیید کند از کلمه «ضلع» استفاده میکرد ادامه داد: این مطلب طبری از اسرائیلیات تورات است که دکتر سها آن را مسلم گرفته و قرآن را براساس فرضی غلط، محکوم کرده است زیرا تعبیر «منها» در آیه یک سوره نساء دال بر خلقت حوا از جنس آدم(ع) است.
رضایی اصفهانی گفت: سها در کتابش آورده است که خلقت حوا از دنده آدم با نظام خلقت سازگار نیست همچنین نظر قرآن برخلاف نظریه تکاملی داروین است، بنابر این قرآن مرتکب اشتباه بزرگی شده و دست ساخته بشر است به نحوی که تلاش برخی مانند مرحوم سحابی نیز در سازگار نشان دادن قرآن و علوم قابل پذیرش نیست.