کاهش احتمال ابتلا به کرونا با مصرف کمتر نمک، شکر و چربی
کد خبر: 3901544
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
زهرا عبداللهی اظهار کرد؛

کاهش احتمال ابتلا به کرونا با مصرف کمتر نمک، شکر و چربی

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت توصیه کرد با خوردن غذاهای کم‌نمک، کم‌شکر و کم‌چربی، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده و احتمال ابتلا به کرونا را کاهش دهیم.

زهرا عبداللهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، امروز، هفتم خردادماه، در نشستی خبری با اشاره به اینکه مصرف زیاد مواد قندی و شیرینی، مواد شور و پرنمک و سرخ شده عاملی برای تضعیف سیستم ایمنی بدن و در نتیجه افزایش احتمال ابتلا به کروناست، گفت: بنابراین توصیه کلی این است که به خصوص در شرایط فعلی که با بیماری کرونا مواجه هستیم، مصرف مواد قندی، پر نمک و پرروغن را محدود کنید تا سیستم ایمنی بدن عملکرد طبیعی خود را داشته باشد و بتواند در برابر ابتلا به کرونا مقابله کند.

وی استفاده از موادی که حاوی آنتی اکسیدان هستند را موجب تقویت سیستم ایمنی بدن دانست و گفت: بنابراین مصرف روزانه و به اندازه کافی سبزی و میوه در شرایط کنونی توصیه می‌شود.

عبداللهی اضافه کرد: با باز شدن رستوران‌ها اگر هموطنان تمایل داشته باشند که به این محل‌ها مراجعه کنند، بهتر است نکاتی را رعایت کنند. مثلاً در رستوران‌ها در صورتی که سالاد بسته‌بندی شده و دارای مجوز بهداشتی باشد از آن استفاده کنند.

وی در پایان گفت: اصولاً هر قدر اصول تغذیه صحیح را با مصرف متعادل و مناسب همه گروه‌های غذایی و رعایت بهداشت مواد غذایی بیشتر رعایت کنیم و به خصوص در شرایط فعلی که اغذیه فروشی‌ها باز هستند فقط به مکان‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند مراجعه و از غذای کم نمک، کم چربی و کم قند استفاده کنیم، می‌تواند به سلامت ما منجر شود.    

انتهای پیام
captcha