مشارکت ۶ هزار خیر برای توزیع غذای گرم در سبزوار
کد خبر: 3916205
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
در ایام غدیر صورت گرفت؛

مشارکت ۶ هزار خیر برای توزیع غذای گرم در سبزوار

دبیر ستاد غدیر در سبزوار گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت با مشارکت بیش از ۶ هزار خیر ۱۱۰ هزار قرص نان و ۳۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

مشارکت 6 هزار خیر برای توزیع غذای گرم در سبزوارجواد شمس‌آبادی، دبیر ستاد غدیر در شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه با توزیع غذا تا روز پنج‌شنبه، 23 مردادماه، 30 هزار پرس غذا در این شهرستان از ابتدای اجرای طرح غدیر در سال جاری در مدت 12 شب توزیع شد، اظهار کرد: براساس آخرین آمار به دست آمده که هنوز نهایی نشده است، تاکنون 180 میلیون تومان کمک جمع‌آوری شده که در آن 6000 نفر مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: در ابتدا طرح اطعام غدیر در سال 94 در سبزوار با مشارکت 30 نفر آغاز به کار کرد و در سال بعد با تبلیغ و ترویج غدیر و اجرای طرح مسجد به مسجد 6000 نفر در روز عید غدیر در مصلی سبزوار اطعام شدند. این اطعام در سال 96 به 8000 نفر رسید و در سال 97، چهارده هزار نفر اطعام شدند.

شمس‎آبادی با تأکید بر اینکه در سال 98 با برنامه‌ریزی انجام شده و مشارکت گسترده خیران، اطعام در روز غدیر را به 23 هزار نفر در 75 مسجد و محله سبزوار رساندیم، تصریح کرد: در سال جاری به دلیل شرایط به وجود آمده از طریق ویروس منحوس کرونا و تأیید پویش «هر محله یکی قربانی» از سوی رهبر معظم انقلاب و شرکت در رزمایش همدلی و مواسات، ابتدا طرح قربانی در نیمه شعبان را آغاز کردیم، در ادامه قربانی در روز عید قربان انجام شد و برای عید غدیر با فضاسازی در سطح شهر، پویش سبزوار شهر غدیری ایران کلید خورد.

وی بیان کرد: بسیاری از غذاها در سال جاری با بسته‌بندی انجام شده در ایام عید غدیر و دهه امامت و ولایت در مناطق حاشیه سبزوار توزیع شد. همچنین در سال جاری، شهرستان‌های خوشاب و ششتمد نیز به این پویش پیوستند و در سلطان‌آباد و ششتمد، مراکز این شهرستان‌ها و همچنین روداب در بخش مرکزی سبزوار، اطعام غدیری به انجام رسید.

دبیر ستاد غدیر در سبزوار با اشاره به اقدامات دیگری که در ایام غدیر انجام شد، اظهار کرد: از دیگر اقداماتی که به انجام رسید، تهیه 110 هزار قرص نان در قالب 22 هزار بن نان با مشارکت 114 نانوایی بود که بین نیازمندان در ایام غدیر توزیع شد.

انتهای پیام
captcha