کاروان مجازی اربعین حسینی(ع) در دانشگاه فرهنگیان به راه افتاد
کد خبر: 3924103
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

کاروان مجازی اربعین حسینی(ع) در دانشگاه فرهنگیان به راه افتاد

دانشگاه فرهنگیان با برنامه‌های جامع و متعدد و با عنوان «پویش سفیران حسینی» به استقبال اربعین ۱۳۹۹ می‌رود.

کاروان مجازی اربعین حسینی(ع) در دانشگاه فرهنگیان به راه افتاد

به گزارش ایکنا، علی محمدی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان ضمن بیان خبر راه‌اندازی «پویش سفیران حسینی»، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط خاص اجتماعی و شیوع ویروس کرونا و عدم امکان سفر اربعین حسینی(ع) و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پس از نشست‌های متعدد و همفکری با همکاران و دانشجومعلمان، شیوه‌نامه اربعین ۱۳۹۹ تدوین و ابلاغ و محور اصلی فعالیت‌ها در فضای مجازی پیش‌بینی شد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون عمق‌بخشی به مفاهیم اربعین حسینی(ع) تصریح کرد: ایشان بیان کردند: «قضیّه‌ی اربعین هم همین جور است؛ و روز به روز ان‌شاء‌الله بایستی عمق بیشتری پیدا کند. اصحاب حکمت و علم بایستی در این زمینه‌ها فکر کنند، کار کنند و ان‌شاء‌الله تلاش کنند»، در تلاشیم از تهدید کرونا فرصتی مناسب برای تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری بسازیم و در راستای عمق‌بخشی به مفاهیم اربعین حسینی(ع) گام برداریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در ادامه از شکل‌گیری پویش سفیران حسینی(ع) در آستانه اربعین حسینی خبر داد و گفت: این پویش با ۴ فعالیت اصلی برنامه‌ریزی شده است. «دانشگاه اربعین حسینی (ع)؛ دوره‌های مجازی معرفتی برای دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه»، «راه‌اندازی موکب‌های مجازی اربعین حسینی (ع)؛ با تولیدات فرهنگی در استان‌ها در پیام‌رسان‌های داخلی و سایت‌ها»، «مواسات و همدلی حسینی(ع)»؛ «تخصیص هزینه سفر اربعین حسینی به کمک‌های مؤمنانه بهداشتی و آموزشی»، «سومین سوگواره اربعین حسینی(ع)؛ رقابت در بخش‌های مختلف مکتوب همچون دلنوشته، داستان، خاطره و صوتی همچون پادکست، گزارش و ... و تصویری همچون عکس، کلیپ، فیلم کوتاه و».

قائم مقام ستاد اربعین حسینی(ع) دانشگاه فرهنگیان، افزود: ویژگی مهم برنامه‌های اربعین ۱۳۹۹ علاوه بر مجازی بودن، امکان حضور همه اقشار خانواده دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمان، کارکنان و استادان است.

یادآور می‌شود، براساس اعلام دبیرخانه دائمی اربعین حسینی(ع) در دانشگاه فرهنگیان همکاران، دانشجومعلمان و استادان علاقه‌مند به پیوستن به پویش سفیران حسینی(ع) می‌توانند با دریافت اطلاعات از سایت https://cfu.ac.ir/arbaeen و یا مراجعه به کارشناسان مسئول فرهنگی سراسر کشور و مسئولان بسیج اقدام کنند.

کاروان مجازی اربعین حسینی(ع) در دانشگاه فرهنگیان به راه افتاد

انتهای پیام
captcha