دوره تربیت محقق تفسیر برگزار می‌شود
کد خبر: 3932379
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵

دوره تربیت محقق تفسیر برگزار می‌شود

مسئول برگزاری دوره تربیت محقق تفسیر گفت: این دوره از سوی مجتمع آموزش عالی علوم اسلامی کوثر وابسته به حوزه علمیه خواهران برگزار می‌شود.

دوره تربیت محقق تفسیر برگزار می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمرزاده، مسئول برگزاری دوره تربیت محقق تفسیر در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: حوزه علمیه خواهران در راستای تربیت مبلغ، محقق و مدرس در سه معاونت تبلیغ، آموزش و پژوهش، اقدام به برگزاری دوره‌هایی کرده و در هر دوره هم به نفرات برتر، مدرک و گواهی اعطا می‌کند.

وی افزود: طرح تربیت محقق در ذیل معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه خواهران برای طلاب رشته‌های تفسیر و علوم قرآن در سطح سه اجرا می‌شود، طرح مذکور آموزشی پژوهشی است و چند مزیت دارد؛ از جمله اینکه دروس غیرمرتبط را خودخوان می‌کند.

قمرزاده اضافه کرد: مزیت دیگر این طرح آن است که مدل درس‌های اصلی را پژوهش‌محور و نظام ارزشیابی آموزشی را از حالت نمره و امتحان به مطالب و مقدار فهم مخاطب تغییر می‌دهد، لذا مباحث علمی پژوهشی به خصوص مباحث روز در اولویت قرار دارند.

مسئول برگزاری دوره تربیت محقق تفسیر تنزیلی تصریح کرد: خروجی این طرح محققانی هستند که به پژوهش‌های تنزیلی مسلط می‌شوند، ثبت نام این طرح از ترم پاییز شروع شده است و چون ترم اول است، بین شش تا ده نفر را پذیرش خواهیم کرد و دوره نخست با حضور استادان از قم در تهران برگزار خواهد شد.

قمرزاده با بیان اینکه شرکت‌کنندگان، مدرک سطح سه حوزه را با رویکرد پژوهشی را دریافت خواهند کرد، اظهار کرد: اولین خاصیت آن جذاب‌سازی در موضوعات تفسیری است، زیرا سراغ موضوعات مبتلابه می‌روند. همچنین نظام ارزشیابی آن متفاوت است و بستر مناسبی برای افراد در جذب شدن به مراکز پژوهشی است، زیرا با توانمندی که به دست می‌آورند، می‌توانند در تحقیقات مرتبط با مراکز پژوهشی تفسیری همکاری داشته باشند.

به گفته قمرزاده، این دوره از سوی مجتمع آموزش عالی علوم اسلامی کوثر برگزار و شرایط شرکت در آن عبارتند از برخورداری حداکثر 30 سال سن، انجام مصاحبه، دارابودن مهارت‌های پژوهشی و اینکه متقاضی، طلبه در حال تحصیل در گرایش تفسیر باشد.

مدیرگروه طرح تربیت محقق تفسیر با بیان اینکه 16 آبان‌ماه آخرین فرصت برای ثبت نام دوره مذکور است، اضافه کرد: حمایت از محققان و پژوهشگران از تألیف تا چاپ مقالات و کاربردی کردن مبحث قرآنی از دیگر مزایای حضور در این دوره است.

انتهای پیام
captcha