نشست «جایگاه مسئله‌شناسی در کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3938239
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

نشست «جایگاه مسئله‌شناسی در کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی» برگزار می‌شود

نشست «جایگاه مسئله‌شناسی در کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی» از سلسله‌نشست‌های کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی با حضور احد فرامرز قراملکی، استاد دانشگاه تهران، برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، نشست «جایگاه مسئله‌شناسی در کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی»، از سلسله‌نشست‌های کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی، چهارشنبه، 12 آذرماه، از ساعت ۱۵ به همت مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن برگزار می‌شود.

این برنامه از طریق سامانه امجد به نشانی amjad.jde.ir/isqa به صورت زنده پخش می‌شود و رمز ورود به این سامانه برای علاقه‌مندان quran.ir است.

در این نشست احد فرامرز قراملکی، استاد دانشکده الهیات و معارف دانشگاه تهران، به ایراد سخن می‌پردازد و مجری‌کارشناس نیز حسین شجاعی، دانشجوی دکتری رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران، است.

یادآور می‌شود،‌ مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم سلسله‌نشست‌های تخصصی «کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی» را برنامه‌ریزی کرده است که تاکنون در این نشست‌ها عبدالهادی فقهی‌زاده با موضوع «ضرورت و معنای کاربردی‌سازی در مطالعات قرآنی»، حجت‌الاسلام علیرضا قائمی‌نیا با موضوع «راهکارها و الزامات کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی» و قاسم درزی با موضوع «رابطه‌ میان‌رشتگی و کاربردی‌سازی در علوم قرآنی» به سخنرانی پرداخته‌اند.

استاد احد فرامرز قراملکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، رئیس پژوهشکده اخلاق حرف‌های دانشگاه تهران و مشاور اخلاقی برخی سازمان‌هاست. این محقق در پنج زمینه فعالیت علمی دارد؛ وی در منطق علاوه بر تألیف کتاب آموزشی و نیز جستاری در میراث منطق‌دانان مسلمان، چهار اثر تاریخی را با همکاری دانشجویانش تصحیح کرده است: الملخص، نقدالاصول، تحفه السلاطین و پارادوکس دروغگو. همچنین در دین پژوهشی، هندسه معرفتی کلام جدید، مبانی کلامی دعوت انبیاء، شرح نبوت تجریدالاعتقاد، استاد مطهری و کلام جدید، روش‌شناسی مطالعات دینی، اصول و فنون پژوهش در دین‌پژوهی را منتشر کرده است. وی تاکنون کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌ای در ترویج اخلاق حرفه‌ای برگزار کرده است. در کارنامه پژوهشی ایشان انتشار سی و سه کتاب و صد مقاله و راهنمایی قریب به دویست پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری است.

نشست «جایگاه مسئله‌شناسی در کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی» برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha