شهید فخری‌زاده بیش از هر چیز تکثیر خود را فریاد می‎زد
کد خبر: 3938931
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
حجت‌الاسلام خان‌بیگی:

شهید فخری‌زاده بیش از هر چیز تکثیر خود را فریاد می‎زد

رئیس دفتر نهاد نمايندگی رهبری در دانشگاه الزهرا(س) اظهار کرد: چرا دشمنان دانشمندان غیرهسته‎ای ما را ترور نمی‎کنند؟ این نشان می‎دهد که اصرار ما بر دانش هسته‌ای چقدر اهمیت دارد. شهید فخری‌زاده بیش از همه چیز تکثیر خود را فریاد می‎زد.

علی خان‌بیگی، رییس دفتر نهاد نمايندگی رهبری در دانشگاه الزهرا(س)

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم یادبود شهید دکتر محسن فخری‌زاده، امشب 13 آذرماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی خان‌بیگی، رئیس دفتر نهاد نمايندگی رهبری در دانشگاه الزهرا(س) از سوی این دانشگاه برگزار شد. متن سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین خان‌بیگی در ادامه می‎آید:

هیچ کسی نیست غیر از اینکه با بینش خود زندگی می‌کند و اگر بینش انسان صحیح باشد پس زندگی‌اش صحیح است اما اگر خدای ناکرده بینشی منفی نسبت به زندگی داشته باشد زندگی‎اش نیز صحیح نیست. نقل شده رسول گرامی اسلام همیشه در دعاهای خود می‌فرمودند: خدایا همه چیز را آنگونه که هست به من نشان بده که مبادا در بینش خود دچار اشتباه شوم. این رمز یک زندگی موفق است. بنابراین بسیار مهم است که هر روز بینش‌های خود را بررسی و حساب کنیم تا مشخص شود این بینش‌ها براساس چه معیارهایی است.

اگر کسی بتواند بینش‌های غلطی که بشر ممکن است گرفتار آن شود را به ما بدهد از بسیاری از آفت‌ها دور خواهیم شد. واژه‌ای در قرآن هست که فهرستی از بینش‌های غلط و خطرناک را به ما معرفی می‌کند. یکی از این واژه ها «حَسِبَ» است. نوع کاربرد این کلمه در مورد بینش‌هایی است که غلط هستند اما بسیار خود را عقلانی و مطابق عرف و قوانین نشان می‌دهند. این بسیار خطرناک است که عموم مردم گرفتار یک بینش باشند که ظاهراً عقلانی و مطابق با قوانین هستی اما غلط باشند.

البته این واژه در قرآن معنای گسترده‌ای دارد و کلماتی همانند «تحاسبوا» و امثالهم نیز در قرآن کریم آمده که جای بحث و مطالعات علمی فراوان دارد. قرآن فرموده است افرادی که در دنیا ثروت‎هایی دارند به داشتن آن مغرور نشوند چراکه معلوم نیست در آخرت اینگونه باشند و این قدرت گرفتاری‌های آنها را برطرف کند. گاهی راه یک ظالم باز است و هرگونه که بخواهد فتنه برپا می‌کند و برای ما سؤال پیش می‌آید چرا خدایی که همه قدرت‌ها را در دست دارد مانع کار او نمی‌شود؛ خدا در پاسخ می‌گوید من از کارهایی که می‌کنند غافل نیستم.

خداوند متعال در قرآن فرموده است: «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ ۖ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ ۗ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ؛ آیا گمان کرده‌اید که به بهشت داخل شوید بدون امتحاناتی که پیش از شما بر گذشتگان آمد؟ که بر آنان رنج و سختی‌ها رسید و همواره پریشان خاطر و هراسان بودند تا آن گاه که رسول و گروندگان با او از خدا مدد خواستند و گفتند: بار خدایا، کی ما را یاری کنی؟ در آن حال خطاب شد: بشارت دهد که هان! همانا یاری خدا نزدیک است» (بقره / 214) ظاهر داستان این است که خداوند در حال خُلف وعده است و از ظالمان غافل شده است و کسانی ‌که امکانات دارند هرکاری که دلشان بخواهند می‌توانند انجام دهند اما قرآن می‌گوید گرفتار این تفکر نشوید. قرآن در جایی دیگر در این رابطه می‎فرماید: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ؛ البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند، بلکه زنده‌اند به حیات ابدی و در نزد خدا متنعّم خواهند بود» (آل عمران / 169) قطعاً این بشارت دارای اثر است چراکه خداوند اجر مؤمنان را ضایع نمی‌کند.

کسانی‎که یک سالک الی الله را از میان برمی‌دارند فکر می‎کنند راه خود را باز کرده‌اند اما او در جهانی دیگر و در یک کالبد دیگر، راه حق را حمایت می‌کند. مثال بارز این قضیه امام حسین(ع) است. روزی حضرت و یارانش را در صحرای کربلا به شکل بسیار غیرعادی به شهادت رساندند و تصور می‎کردند از نسل حسین(ع) کسی باقی نمی‌ماند و آن تفکر برای همیشه حذف می‌شود اما خداوند خواست که این تفکر از بین نرود. قرآن می‎گوید که با دست خودتان چنین افرادی را زنده‎تر می‌کنید. امروز نسل امام حسین(ع) بسیار پایدار و مقاوم است اما نسل یزید وجود ندارد. حتی چیزی از آرمان‌های یزید هم باقی نمانده است. این معنای زنده بودن شهداست.

شهید فخری‌زاده با این شهادت زنده‌تر شد چراکه خیلی‌ها او را نمی‌شناختند و سخنانش را نیز نشنیده بودند و امروز که نوار سخنان ایشان پخش می‌شود اهمیت شخصیتش دوچندان می‎شود چراکه رنگ خون، رنگ حیات است؛ دشمنان نمی‌دانند که فخری‌زاده را چقدر زنده‌تر و کاربردی‎تر کردند. ایشان به ما یاد داد که باید بدانیم دشمن برای نابود کردن ما جدی است و اگر ما با جبهه استکبار شوخی داریم آنها هیچ شوخی ندارند و به تعبیر مقام معظم رهبری در مبارزه با ما بیش فعال هستند.

دشمن نمی‌دانست که با شهید کردن دکتر فخری‌زاده در حال برداشتن نقاب از چهره خود است. اینکه یک دانشمند را ترور کنند با کشتن یک سرباز معمولی متفاوت است و این خاصیت خون شهید است که اجازه نمی‌دهد ما به خصوص در مسئله هسته‎ای غفلت کنیم. توجه کنید که محور برخورد دشمنان در چه مسائلی است؟ همانجا ما برحق هستیم؛ چرا آنان دانشمندان سایر رشته‌ها را ترور نمی‎کنند؟ این نشان می‎دهد که اصرار ما بر دانش هسته‌ای چقدر اهمیت دارد. شهید فخری‌زاده بیش از همه چیز تکثیر خود را فریاد می‎زد؛ امیدواریم که خداوند به همه ما توفیق دهد که جای آن شهید را پر کنیم.

انتهای پیام
captcha