جامعةالمصطفی العالمیه ارتحال آیت الله یزدی را تسلیت گفت
کد خبر: 3940186
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴

جامعةالمصطفی العالمیه ارتحال آیت الله یزدی را تسلیت گفت

جامعةالمصطفی العالمیه با صدور پیامی، درگذشت رئیس فقید شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا، جامعةالمصطفی العالمیه با صدور پیامی درگذشت رئیس فقید شورای عالی جامعه مدرسین و عضو خبرگان رهبری، آیت‌الله محمدیزدی را تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال عالم ربانی آیت‌الله محمد یزدی اعلی الله مقامه الشریف استاد برجسته حوزه علمیه قم و رئیس شورای عالی جامعه مدرسین موجب تأثر و تألم شدید گردید.

این عالم بزرگوار، که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، بار‌ها طعم تبعید و زندان‌های رژیم پهلوی را چشیده بود، در سال‌های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز در مسئولیت‌های مختلفی همچون ریاست قوه قضائیه، نمایندگی مردم تهران در ادوار مختلف مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای نگهبان، نمایندگى و نیابت رئیس مجلس شوراى اسلامى، عضویت در شوراى بازنگرى قانونى اساسى، نائب رئیس و قائم مقام اجرائى جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و ریاست شورای عالی جامعه مدرسین ایفای نقش کردند.

حضور در درس بزرگان حوزه علمیه در دوران تحصیل و نیز اهتمام به گسترش اسلام ناب محمدی‌(ص) و ترویج مبانی عالی اسلامی، در کنار نگارش کتاب‌های متعدد در زمینه‌های قرآنی و حدیثی و فقهی بخش دیگری از دفتر درخشان عمر با برکت مرحوم آیت‌اللّه یزدی است.

جامعةالمصطفی‌(ص) درگذشت این مجاهد فی سبیل‌الله را به محضر صاحب العصر و الزمان‌(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مراجع عظام و حوزه‌های علمیه تسلیت عرض نموده، علو درجات برای ایشان و صبر جزیل برای بازماندگان از درگاه ایزدمنان مسئلت دارد.

جامعةالمصطفی (ص)‌العالمیه

انتهای پیام
captcha