ایمان و اخلاص؛ نخستین شاخصه‌های کار جهادی
کد خبر: 3949835
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

ایمان و اخلاص؛ نخستین شاخصه‌های کار جهادی

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت کار جهادی به ویژه در دوران شیوع کرونا ایمان و اخلاص را نخستین شاخصه کار جهادی عنوان کرد.

ایمان و اخلاص، نخستین شاخصه‌های کار جهادیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید ایزدی، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان رضوی، امروز، ششم بهمن‌ماه در جمع فرماندهان گروه‌های جهادی مدارس علمیه خراسان، اظهار کرد: سربازان حضرت بقیه الله(عج) مجاهدانه و مخلصانه خدمت می‌کنند چرا که این حرکت‌های جهادی مورد رضایت و خوشنودی مقام معظم رهبری نیز شده است.

وی به مسئله کرونا و پیامدهای آن در عرصه اشتغال و هزینه‌های زندگی مردم اشاره و بیان کرد: این تهدید با حضور گروه‌های جهادی در قالب طرح مواسات و مقابله با این ویروس منحوس به فرصت تبدیل شد و طلاب علوم دینی نیز همگام با سایر اقشار، به صورت جهادی خودجوش و با احساس مسئولیت اقداماتی انجام دادند تا از آلام جامعه با حضور ارزشمند آنها تا حدودی کاسته شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان درباره شاخصه‌های کار جهادی بر اساس اصطلاح قرآنی و فقه اسلامی که همه شئون زندگی را در برمی‌گیرد، توضیح داد: ایمان و اخلاص، نخستین ویژگی است که در کنار اتحاد و وحدت و کار گروهی به عنوان دومین شاخصه در کار جهادی باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: امروز دشمنان با وحدت و یکپارچگی میان خود بر آن هستند تا اسلام و به ویژه شیعه را از بین ببرند که برای مقابله می‌بایست با وحدت و همدلی و کار تشکیلاتی، اهتمام داشت.

ایزدی احسان و ایثار از دیگر شاخصه‌هایی کار جهادی برشمرد و گفت: پرهیز از سستی، کم کاری و تنبلی، خصوصیت دیگر کار جهادی است که یک گروه جهادی باید متوجه آن باشد تا بتواند به اهداف خود برسد.

وی داشتن نظم را از دیگر شاخصه‌های کار جهادی تصریح کرد و افزود: منظم بودن برای موفقیت در همه عرصه‌های زندگی لازم است و گروه‌های جهادی نیز باید به آن توجه داشته باشند و در این راه نیز توکل به خدای متعال و توسل به اهل بیت(ع)باید مد نظر باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: در زمینه توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) نمونه بارز آن را رزمندگان دوران دفاع مقدس بسیار مشادهده شده که در مقابله با دشمن از این قوت و نیروی مهم بهره بردند و پیروز شدند. لذا ضرورت دارد گروه‌های جهادی موفق الگوی سایرین باشند و خط دهی کنند.

انتهای پیام
captcha