مسابقات قرآن استان تهران برگزار می‌شود
کد خبر: 3993754
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
از 16 شهریور به مدت یک هفته؛

مسابقات قرآن استان تهران برگزار می‌شود

مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در استان تهران از 16 شهریورماه با حضور 200 شرکت‌کننده طی یک هفته به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن استان تهران برگزار می‌شودمهدی شرفی، مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران در روزهای آینده و به صورت حضوری، گفت: ابتدا تصمیم بر این بود تا با توجه به شرایط کرونا رقابت‌ها به صورت مجازی برپا شود، اما نگرانی از کاهش کیفیت مسابقات باعث شد تا برنامه‌ریزی را تغییر داده و به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی به تلاش برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در جریان برگزاری این مسابقات اشاره کرد و افزود: برای اینکه این مسئله رعایت شود تعداد روزهای برگزاری مسابقات را افزایش دادیم تا از طریق آن در هر روز، شاهد حضور تعداد کمتری از افراد در سالن مسابقات باشیم. همچنین با توجه به این شرایط مراسم افتتاحیه و اختتامیه برگزار نخواهد شد. 

شرفی تصریح کرد: مسابقات از سه‌شنبه، 16 شهریورماه تا دوشنبه، 22 همین‌ماه ادامه خواهد داشت. در این مسابقات در هر دو بخش بانوان و آقایان حدود 200 نفر حضور دارد که سهم هر دو گروه برابر است.

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران بیان کرد: برای بالاتر رفتن سطح داوری و کاهش درصد اشتباهات احتمالی در هر کدام از آیتم‌های پنج‌گانه، دو داور در نظر گرفته شده و یک داور نیز به عنوان رئیس هیئت داوران معرفی خواهد شد.

وی در پایان در مورد سهمیه‌های استان تهران جهت حضور در مرحله کشوری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن،‌ گفت: تا کنون از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، سهمیه استان‌ها مشخص نشده است و پیش‌بینی می‌شود این موضوع بعد از پایان مسابقات مشخص شود.

یادآوری می‌شود، این مسابقات همانند سنوات قبل در مجتمع بصیرت واقع در منطقه حکیمیه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha