اعلام برنامه زمانی مسابقات قرآن اوقاف استان تهران
کد خبر: 3994875
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

اعلام برنامه زمانی مسابقات قرآن اوقاف استان تهران

برنامه زمانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران اعلام شد که براساس آن این مسابقات از 16 شهریورماه آغاز می‌شود و تا بیست و دوم همین ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا، مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن طی روزهای گذشته در استان‌های مختلف شروع شده و تا پایان شهریورماه در این مرحله ادامه دارد.

بر همین اساس مسابقات استان تهران نیز از سه‌شنبه، 16 شهریورماه آغاز می‌شود و به مدت یک هفته در مجتمع بصیرت اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان تهران واقع در منطقه حکیمیه ادامه خواهد داشت.

بر اساس برنامه اعلام شده این مسابقات، رقابت‌ها با حضور 200 شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان جریان خواهد داشت و از سه‌شنبه، 16 شهریورماه با برگزاری مسابقات رشته دعاخوانی در دو گروه بانوان(نوبت صبح) و آقایان(نوبت بعدازظهر) آغاز می‌شود.

در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (17 تا 19) شهریورماه رقابت‌ها در بخش آقایان ادامه خواهد یافت. در تاریخ 17 شهریورماه مسابقات رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن برگزار خواهد شد.

پنجشنبه نیز در نوبت صبح هیچ رقابتی برگزار نمی‌شود و در نوبت بعد از ظهر رقابت‌ها در رشته قرائت تحقیق ادامه خواهد یافت. در روز جمعه، 19 شهریورماه نیز در نوبت صبح رقابت در رشته‌های اذان و ترتیل برپا می‌شود و در نوبت بعدازظهر نیز ادامه مسابقات رشته قرائت تحقیق را شاهد خواهیم بود.

رقابت‌های بخش بانوان نیز از شنبه هفته آینده 20 شهریورماه آغاز می‌شود. در روز اول رقابت‌های این بخش شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 20 جزء، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق رقابت خود را برگزار می‌کنند. در روز یکشنبه، 21 شهریورماه نیز مسابقات در دو رشته حفظ 10 جزء و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

همچنین در این دوره از مسابقات تنها رشته قرائت تحقیق در بخش آقایان دارای مرحله فینال است که این مرحله نیز دوشنبه 22 شهریورماه برپا می‌شود. سایر رشته‌های این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان یک مرحله‌ای است.

یادآور می‌شود، چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود. همچنین با توجه به شرایط کرونایی، این مسابقات مراسم افتتاحیه و اختتامیه نخواهد داشت.

اعلام برنامه زمانی مسابقات قرآن استان تهران

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha