شیوه آزمون رشته حفظ در مسابقات قرآن تهران
کد خبر: 3996132
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

شیوه آزمون رشته حفظ در مسابقات قرآن تهران

در مسابقات مربوط به رشته حفظ قرآن کریم در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران از شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل قرآن کریم سه سوال 15 سطری پرسیده می‌شود. هچنین دو سؤال مربوط به ترجمه اجزاء سه و چهار قرآن کریم از تمامی شرکت کنندگان پرسیده می‌شود.

به گزارش ایکنا، چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران که از روز گذشته 16 شهریورماه آغاز شده است، امروز در حالی دومین روز برگزاری خود را پشت سر می گذارد که در این روز شرکت کنندگان در چهار رشته شامل حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم در بخش آقایان رقابت خود را برگزار می‌کنند.

در این روز و در نوبت صبح شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 20 جزء و در نوبت بعدازظهر نیز شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل قرآن کریم به سؤالات هیئت داوران پاسخ دادند.

در این مسابقات شرکت‌کنندگان در رشته حفظ کل قرآن کریم به سه سوال 15 سطری پاسخ می‌دهند. شرکت کنندگان سایر رشته‌ها نیز به دو سوال 12 سطری پاسخ می‌دهند.

در این مسابقات هر شرکت کننده تا نیم ساعت پس از دریافت نمره خود می‌تواند با ذکر دلایل، حداکثر نسبت به دو بخش داوری درخواست تجدیدنظر داشته باشد. پس از بررسی درخواست از سوی هیئت داوران و اعلام نظرنهایی، شرکت کننده به هیچ وجه حق اعتراض مجدد ندارد.

همچنین بر اساس آیین نامه برگزاری مسابقات، تمامی شرکت کنندگان راه یافته به مرحله استانی مسابقات در رشته های حفظ و قرائت باید به دو سؤال از ترجمه قرآن کریم برگرفته از عبارات منتخب اجزای سوم و چهارم قرآن کریم پاسخ دهند.

سؤالات مربوط به بخش ترجمه براساس قرعه و توسط داور مربوطه مطرح می‌شود. سؤالات مربوط به بخش ترجمه دو نمره دارد که با نمره نهایی شرکت‌کنندگان تجمیع می‌شود.

همچنین در صورتی که دو یا چند شرکت کننده در رشته‌های مربوط به بخش حفظ قرآن کریم امتیاز برابر داشته باشند، تعیین رتبه نهایی به ترتیب براساس صحت حفظ، تجوید، لحن، وقف و ابتدا و صوت خواهد بود.

یادآور می‌شود، چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران از روز 16 شهریورماه آغاز شده و تا 22 این ماه ادامه دارد. این مسابقات در مجتمع بصیرت اداره‌کل اوقاف استان تهران واقع در منطقه حکیمیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha