آیت‌الله حسن‌زاده آملی تاکید ویژه بر فهم قرآن و تفسیر در حوزه علمیه داشت
کد خبر: 4000594
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

آیت‌الله حسن‌زاده آملی تاکید ویژه بر فهم قرآن و تفسیر در حوزه علمیه داشت

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در پیامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده آملی تاکید کرد: سفارش اکید به حوزه‌های علمیه نسبت به توجه عمیق به قرآن و تفسیر آن از و یژگی‌های بارز ایشان بود.

ارسال// آیت‌الله حسن‌زاده آملی تاکید ویژه بر فهم قرآن و تفسیر در حوزه علمیه داشتبه گزارش ایکنا، پیام تسلیت آیت‌الله فاضل لنکرانی در پی ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده آملی به شرح زیر است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِيمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال استاد عالی‌مقام، حکیم الهی و فیلسوف ربانی حضرت آیت‌الله آقای حسن‌زاده آملی رضوان الله تعالی علیه موجب تاثر و تاسف همگان خصوصاً رهپویان علم و معرفت و حکمت گردید. این شخصیت بزرگوار به شاگردان و اصحاب بحث خویش قرآن و عترت را با دید بسیار جامع علمی و برهانی و معرفتی و عرفانی آموخت، در همه حالات خشیت از خداوند متعال در حد بسیار بالائی در وجود عالمانه او مشهود بود. إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ را با تلاش و جدیت فراوان در فرا گیری همه یا کثیری از علوم در وجود خود محقق ساخت، سفارش اکید  او به حوزه‌های علمیه نسبت به توجه عمیق به قرآن و تفسیر آن و به عترت و فهمیدن متون حدیثی نظیر اصول کافی تلاش و جدیت در احیاء تدریس متون فلسفی از و یژگی‌های بارز ایشان بود.

فقدان این عالم برجسته خسارتی بس سنگین بر علم و دانش و اصحاب فکر و معرفت و همه مراکز علمی و دینی است. این مصیبت را به ساحت مقدس ولی الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف و رهبری معظم و مراجع بزرگوار و همه روحانیت و شاگردان خصوصاً بیت شریف ایشان تسلیت عرض می‌نمایم .

خداوند روح بلند ایشان را مصاحب و همراه ارواح انبیاء و صلحا و ائمه معصومین علیهم السلام قرار دهد.

محمد جواد فاضل لنکرانی

انتهای پیام
captcha