بخش عمده‌ای از عظمت نام دانشگاه تهران مدیون شهدای دانشگاه است
کد خبر: 4018887
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
سیدمحمد مقیمی:

بخش عمده‌ای از عظمت نام دانشگاه تهران مدیون شهدای دانشگاه است

سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: بخش عمده‌ای از عظمت نام دانشگاه تهران مدیون شهدای دانشگاه است و شهید کاظمی در زمینه تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی در محیط دانشگاه تهران فعالیت‌های پررنگ و تأثیرگذاری داشته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از امور سامانه‌ها و روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در آستانه روز دانشجو با حضور در منزل شهید سیدکاظم کاظمی، دانشجوی شهید دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
مقیمی در این دیدار اظهار کرد: بخش عمده‌ای از عظمت نام دانشگاه تهران مدیون شهدای دانشگاه است و شهید کاظمی در زمینه تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی در محیط دانشگاه تهران فعالیت‌های پررنگ و تأثیرگذاری داشته است.
 
رئیس دانشگاه تهران، دیدار با خانواده معظم شهدا را یک فرصت و مایه برکت دانست و گفت: شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران همزمان با ۱۶ آذر (روز دانشجو) افتتاح می‌شود و اولین برنامه‌ای که از این شبکه پخش می‌شود، متبرک به دیدار با خانواده دانشجوی شهید دانشگاه تهران خواهد بود.
 
شایان ذکر است؛ شهید سیدکاظم کاظمی، از جمله مبارزان جوان علیه رژیم ستم‌شاهی بوده که با وجود قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌ها، اما رژیم حاکم از ادامه تحصیل وی جلوگیری کرده و همین موجب می‌شود که برای تحصیلات دانشگاهی قصد خارج کشور کند. اما شهید کاظمی بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی به میهن برمی‌گردد و دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران می‌شود.
 
شهید کاظمی در سحرگاه روز دوم شهریور ماه ۱۳۶۴ که همراه تعدادی از برادران رزمنده جهت بازدید از خطوط مقدم جبهه جنوب در منطقه طلائیه با قایقی در آب در حال حرکت بودند، بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ مجروح شد و به شهادت رسید. با گذشت حدود ۳۶ سال از شهادت این دانشجوی شهید دانشگاه تهران، رئیس دانشگاه و مسئولان فرهنگی دانشگاه تهران با حضور در منزل شهید، با همسر، فرزندان و نوه‌های او دیدار کرد و یاد و خاطره این شهید را گرامی داشت.
انتهای پیام
captcha