پیام رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به مناسبت روز دانشجو
کد خبر: 4019158
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

پیام رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به مناسبت روز دانشجو

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با انتشار پیامی فرا رسیدن ۱۵ آذر و روز دانشجو را تبریک گفت و اظهار کرد: امروز در کشور به دانشجویانی نیاز داریم که در تراز انقلاب اسلامی بوده و ویژگی‌های مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله آزاد اندیشی، عدالت‌طلبی و ضد استکبار بودن را داشته باشد.

دانشگاه علوم اسلامی رضوی به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از آستان‌نیوز، در متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی که به مناسبت فرارسیدن 16 آذرماه، روز دانشجو منتشر شد، آمده است:

جریان دانشجویی در تاریخ ثبت شده خود در این مرز و بوم، همیشه ضد استکبار و استبداد، مدافع منافع ملی کشور و نماد مبارزه با زورگویان و سلطه گران خارجی بوده است. حادثه روز ١۶ آذر سال ۱۳۳۲، نماد مقاومت و ایستادگی دانشجو در برابر استبداد و زورگویی نظام سلطه بود که با شهامت و سرعت عمل، آرمان‌خواهی خود را به نمایش گذاشت.

دانشجویان به عنوان قشری روشنفکر همواره پیشرو بوده‌اند و در تمام صحنه‌های سیاسی و اجتماعی و علمی حماسه آفریده‌اند. اکنون نیز در جنگ نرم دشمنان ایران و انقلاب اسلامی انتظار است که دانشجویان به‌ عنوان افسران جوان این جبهه نقش‌آفرینی کنند. صحنه‌ها را به خوبی رصد کنند و با تلاش علمی قوی، هوشمندانه، هدفمند و افزایش سطح دانش، ایمان و بصیرت در کنار سایر اقشار، موفقیت و کامیابی را نصیب ملت مسلمان ایران کنند و خود را برای اداره کشور به شکل عالمانه و منطبق بر موازین علمی و دینی آماده کنند.

در دیدگاه رهبر معظم انقلاب، قشر فرهیخته دانشجو، دارای ویژگی‌هایی همچون«ضد استکبار و استبداد»، «ضد فساد»،«ضد اشرافی‌گری و تجمل»، «عدالت‌طلب»، «آزادی‌خواه و آزاداندیش» و «جوینده دانش» است.

برخورداری از این شاخصه‌ها و تعمیق آن‌ها نیز نیازمند تقوا، درس خواندن، ارتقای سطح معرفت دینی و افزایش سطح فهم و آگاهی سیاسی است که نتیجه آن دستیابی به جایگاه «دانشجوی تراز انقلاب اسلامی» است.

انتهای پیام
captcha