اهدای نشان مشهد به برترین شهروندان مشهدی
کد خبر: 4020757
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

اهدای نشان مشهد به برترین شهروندان مشهدی

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد، به‌دنبال تکمیل اهدای نشان مشهد برای اولین‌بار به شهروندان مشهدی هستیم، به این صورت که سالی یک‌بار نشان مشهد به عنوان یک تمثال و هدیه تقدیم منتخبان و برترین شهروندان مشهدی شود.

مجید طهوریان عسکری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهدمجید طهوریان عسکری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر در دوره ششم، شعار «مشهد‌ الرضا؛ جهان‌شهر برکت و کرامت» را انتخاب کرده، چون نقش و منظر نگاه هویتی برای ما در شهر علی بن موسی الرضا(ع) مهم است.

وی ادامه داد: وقتی همه آموزه‌ها را در حوزه رفتاری از این امام همام دریافت می‌کنیم، یکی از توصیه‌های ویژه امام رضا(ع) به شیعیان، توسعه ترویج فرهنگ قرآن و تلاوت آن بوده و طبیعی است که اگر قرار است تحولی در حوزه معارف دینی ایجاد شود، ابتدا و انتهای این مسیر از منظر قرآن می‌گذرد.

طهوریان عسکری تصریح کرد: شورا وظیفه خود می‌داند، هم در حوزه زیرساخت و هم نرم‌افزار و رونق‌بخشی به محافل قرآنی که توسط مردم و فعالان حوزه قرآن انجام می‌شود، نقش مؤثری را ایفا کند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سعی می‌کنیم تا قبل از ماه رمضان بتوانیم آیین‌نامه‌ای را که حوزه زیر ساخت محافل قرآنی و هم نرم‌افزاری و تربیت نیروی انسانی و همچنین عرصه قرآن‌پژوهی را حمایت می‌کند، به تصویب شورا برسانیم.

وی تصریح کرد: تکریم فعالان قرآنی بخشی از حمایت است و باید نگاه تکریمی جدی به محافل قرآنی مورد حمایت دستگاه‌های حاکمیتی و نهادهای برگرفته از مردم انجام شود.

طهوریان اظهار کرد: ما در شورا و شهرداری به دنبال تکمیل اهدای نشان مشهد برای اولین‌بار به شهروندان مشهدی هستیم، به این صورت که سالی یک‌بار نشان مشهد به عنوان یک تمثال و هدیه تقدیم منتخبان و برترین شهروندان مشهدی خواهد شد که ردیف فعالان قرآنی را نیز با هدف تکریم در آیین‌نامه نشان مشهد قرار خواهیم داد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: تعیین منتخب برای نشان مشهد هشت گروه موضوعی دارد و متناسب با موضوع خود شاخصه‌هایی دارند و امتیازهایی داده خواهد شد و نهایتاً افرادی توسط هیئت داوران انتخاب خواهند شد و این که فعالان قرآنی را در نشان مشهد قرار دهیم از نکات مهم است.

وی تصریح کرد: هر ایده‌ای که مردم، به‌ویژه نخبگان قرآنی داشته باشند و برای شورای شهر ارسال کنند، ما در راستای حمایت از محافل قرآنی و ترویج و توسعه قرآن استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha