برنامه روز دوم مسابقات سراسری قرآن/ رقابت تهران و خوزستان در تلاوت
کد خبر: 4022601
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

برنامه روز دوم مسابقات سراسری قرآن/ رقابت تهران و خوزستان در تلاوت

در دومین روز از مسابقات سراسری قرآن کریم شش شرکت کننده در رشته قرائت تحقیق، هفت شرکت‌کننده در رشته حفظ کل، چهار مرتل و سه حافظ 20 جزء به روی جایگاه می‌روند.

برنامه روز دوم مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آقایان امروز 30 آذرماه از ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری تهران که صحن اصلی مسابقات است پیگیری می‌شود.

در این روز شش شرکت‌کننده در رشته قرائت تحقیق به روی جایگاه می‌روند که شامل محمدجواد برخورداری از یزد، علیرضا مکاری از اصفهان، سیدجاسم موسوی از خوزستان، وحید خزایی از تهران، خلیل سواری از خوزستان و مسعود نوری از تهران خواهد بود. رقابت دو قاری از تهران و دو قاری از خوزستان از نکات جالب روز دوم مسابقات است. 

همچنین در رشته قرائت ترتیل نیز چهار شرکت‌کننده شامل محمدمهدی انگالیان از بوشهر، امیرحسین حیدری از تهران، علی قنبری از زنجان و مجتبی قدبیگی از تهران به اجرای تلاوت خود می‌پردازند.

در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم نیز حمیدرضا صافی از قم، حسین دهقان از گلستان و هادی تکیه از تهران و در رشته حفظ کل قرآن نیز هفت شرکت‌کننده شامل ابراهیم ربیهاوی از خوزستان، علیرضا سامری از خوزستان، جواد شاهینی از گلستان، حسین خانی بیگدلی از اصفهان، محمد خاکپور از خراسان رضوی، مصطفی لشگری از تهران و علی محبی‌پور از هرمزگان به روی جایگاه می‌روند تا به سوالات هیئت داوران پاسخ دهند.

در این روز همچنین دو گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی شامل گروه بشری از آذربایجان شرقی و گروه مسک از استان اصفهان هر کدام دو اجرا در صحن اصلی مسابقات خواهند داشت.

بر اساس گزارش ایکنا، در نوبت صبح امروز نیز مسابقات در بخش بانوان آغاز شد. در این بخش شرکت‌کنندگان رشته‌های قرائت ترتیل و دعاخوانی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

همچنین در نوبت صبح امروز 30 آذرماه شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم در بخش آقایان با حضور در سازمان دارالقرآن الکریم در مرحله استقامتی حضور یافته و به سوالات گروه داوری پاسخ دادند.

چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از شب گذشته با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شده و تا جمعه سوم دی‌ماه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در جریان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha