تکریم شخصیت‌های اسلامی یکی از رسالت‌های ماست
کد خبر: 4024741
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
حجت‌الاسلام ناصر رفیعی:

تکریم شخصیت‌های اسلامی یکی از رسالت‌های ماست

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی گفت: تا امروز ۷۱ مقاله به دبیرخانه همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) رسیده است که فقط ۵۹ مورد آن تاییدیه علمی را دریافت کرده‌اند.

ناصر رفیعی، رئیس همایش بین المللی حضرت حمزه(ع)

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه و رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) پیش از ظهر امروز، پنجشنبه نهم دی‌ماه در دیدار اعضای کمیته علمیه همایش با بیان اینکه معرفی شخصیت‌های اسلامی؛ یکی از رسالت‌های مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی است، افزود: شناساندن و تکریم شخصیت‌های برجسته اسلامی یکی از رسالت‌های مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی است که طی سال‌های اخیر توفیقاتی را در این خصوص داشته‌ایم.

رئیس همایش‌ بین‌المللی «حضرت حمزه(ع)»، با اشاره به آثار و نتایج درخشان برگزاری همایش «حضرت خدیجه(س)»، اظهار کرد: در نظر داریم ۲۷ پیش‌ نشست در مورد همایش بین‌المللی «حضرت حمزه(ع)» برگزار کنیم و در این زمینه، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون، پانزده پیش‌نشست برگزار شده است، از دیدار با برخی از مراجع تقلید و اهتمام به دیدار با مقام معظم رهبری در زمینه این همایش خبر داد و افزود: این همایش در قالب محور‌های ششگانه مقاله‌نویسی برای همایش حضرت حمزه(ع) از جمله؛ «زیست‌نامه حضرت حمزه(ع)»، «تاریخ»، «فضایل حمزه(ع)»، «حضرت حمزه(ع) از نگاه دیگران»، «حمزه(ع) در هنر و ادبیات» و «حمزه(ع) در منابع مختلف» است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی تصریح کرد: در برگزاری این همایش، از هزینه‌های اضافی پرهیز کرده‌ایم و از سوی دیگر، کیفی‌سازی مقالات دریافتی را مورد توجه قرار داده و به منظور تدوین کتاب قرارداد بسته و سفارش نوشتن مقاله داده‌ایم. تاکنون، ۷۱ مقاله به دست ما رسیده که ۵۹ مورد آن پذیرفته شده است.

سپس نعمت‌الله صفری‌فروشانی؛ دبیر علمی همایش، با ابراز امیدواری از ارائه دستاورد‌های علمی درخشان در مورد عموی پیامبر(ص)، بر کیفیت‌گرایی در پذیرش مقالات تأکید کرد و گفت: ارزیابی مقالات به دقت انجام شده و در این زمینه، از دو ارزیاب ممحض و متخصص بهره برده‌ایم.

وی با اشاره به پذیرش مقالات از کشور‌های دیگر اظهار کرد: تاکنون مقالاتی از یمن، عراق، سوریه، هند، پاکستان و افغانستان داشته‌ایم. در نظر داریم برای قدردانی از نویسندگان این مقالات، چکیده مقالات مزبور را در کتابی به چاپ برسانیم.

دبیر علمی همایش با تاکید بر فراوانی مطالب درباره حضرت حمزه(ع) و با اشاره به حمزه‌نامه‌ها در ادبیات فارسی، بیان کرد: یکی دو مقاله درباره «حضرت حمزه(ع) در اشعار فارسی» به دست ما رسیده است. همچنین به سراغ رسانه‌ها رفته و حضور این شخصیت گران‌قدر را در عرصه رسانه و فیلم مورد توجه قرار دادیم.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده، 30 مقاله دریافتی، نصاب ورود به مجلات علمی را دارند. در این زمینه، با سه مجله علمی و یک مجله تخصصی رایزنی کرده‌ایم تا مقالات مذکور را چاپ کنند.

انتهای پیام
captcha