کتاب‌های آیت‌الله صافی گلپایگانی را حداقل یک بار بخوانید
کد خبر: 4036267
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
آیت‌الله مقتدایی:

کتاب‌های آیت‌الله صافی گلپایگانی را حداقل یک بار بخوانید

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آیت‎الله صافی گلپایگانی مردی بود که از نظر علم در حد اعلی قرار داشت گفت: کتاب‌هایی که ایشان نوشته‌اند و الآن در دسترس است، بسیار مفید و ارزشمندند و خوب است انسان این‌ها را جمع‌آوری کند و یک دوره حداقل این تالیفات را بخواند.

آیت الله مرتضی مقتدایی، عضو خبرگان رهبری

آیت‌الله مرتضی مقتدایی، عضو شورای‌ عالی حوزه‌های‌ علمیه و رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره شخصیت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: مرحوم آیت‌الله العظمی صافی رضوان‌الله تعالی‌ علیه به مسائل و امور روز بسیار آگاهی داشت و به اوضاع سیاست کاملاً آشنا و ناصح بود. ایشان نه تنها اطلاع داشت و امور را تشخیص می‌داد که از چه قرار است و اوضاع چیست، اگر با خلافی در امری که در شأن جمهوری اسلامی و شأن یک مسلمان نبود، مواجه می‌شد بدون اینکه رودربایستی داشته باشد تذکر می‌داد و حقاً وانصافاً مرد جامعی بود.

نایب رئیس جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه قم افزود: ارتباط آیت‌الله صافی گلپایگانی با اولیای الهی، ائمه اطهار(ع) و اطاعتش از خدای متعال در حد اعلی بود. ملاحظه کردید در مراسم تشییع و تدفین این عالم بزرگ چه اجتماعاتی فشرده، باشکوه و مردمی بود، همگان دوست داشتند در تشییع و در مجالسی که گرفته می‌شد، شرکت کنند. در انتقال پیکر ایشان به عتبات مقدس نجف و کربلا و تشییع عظیم در بین‌الحرمین ملاحظه کردید که با عزت تمام و در جوار قبر مطهر سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دفن شد. ما که از نزدیک مشاهده می‌کردیم عنایت پروردگار و حمایت حضرت بقیةالله اعظم(عج) را واقعاً می‌دیدیم و ملموس بود که این مسائل اتفاقی نیست.

آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: این‌ها نتیجه اُنس با اهل بیت(ع) و اطاعت از خداوند متعال است، این‌ها نتیجه آن اطاعت‌ها، دعا‌ها و توسل‌هاست و آن خلوصی است که خود ایشان داشت. واقعاً آدم باید درس بگیرد که نتایج این اُنس، اطاعت از خدا و خلوص در عمل نتیجه‌اش این‌گونه در دنیا به شخص می‌رسد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌ علمیه خواهران کشور با اشاره به تألیفات و آثار قلمی آیت‌الله صافی‌گلپایگانی اظهار کرد: کتاب‌هایی که ایشان نوشته‌اند و الآن در دسترس است، بسیار مفید، ارزشمند با بار علمی اعلی است که خوب است انسان این‌ها را جمع‌آوری کند و یک دوره حداقل این تالیفات را بخواند. چند تا از کتاب‌های ایشان در سال‌های مختلف به عنوان کتاب سال شناخته شده و در اختیار است، شاید بهترین تألیف ایشان همان کتاب منتخب الاثر است که در شرح حال امام زمان(عج) نوشته‌اند. من اخیرا یک دور منتخب الاثر را بررسی کردم، کتاب جامعی است، اگر کسی می‌خواهد درباره امام زمان(عج) مطالعه کند، آنچه لازم است بداند در این کتاب هست.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به اساتید و طلاب حوزه‌های‌ علمیه گفت: همه سعی کنید کتاب منتخب الاثر را مطالعه کنید این کتاب هم درس اخلاق است، هم اعتقاد به امام زمان(عج) را تقویت می‌کند. به سوالات زیادی پاسخ می‌دهد؛ اینکه وظایف انسان در زمان غیب چیست؟ به چه علت امام زمان(عج) غایب؟ چطور می‌شود از آن امام غایب استفاده کرد؟ این‌ها بخش قلیلی از انبوه سوالاتی است که در این کتاب پاسخ داده شده است.

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ» افزود: آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی مرجعی بیدار و مدافع غیور حرم اهل‌بیت(ع) و زبان گویای دفاع از حق و احکام الهی بود، کارنامه پرافتخار این مرجع عالیقدر، مشحون از نُصح و خیرخواهی برای کیان اسلام و تشیّع و دلسوزی برای همه بندگان خدا بود و فقدان ایشان ثلمه‌ای به اسلام و حوزه‌های‌ علمیه وارد کرد.

انتهای پیام
captcha