آیا رمز ارزها خمس دارد؟
کد خبر: 4058047
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸

آیا رمز ارزها خمس دارد؟

نویسنده کتاب «فقه فضای مجازی» با اشاره به مباحث مختلف فصول این کتاب، گفت: یکی از مباحثی که در این کتاب مورد بحث فقهی قرار گرفته، موضوع رمز ارزها و مباحث فقهی از جمله خمس در این خصوص است.

احسان کفشدار طوسی، نویسنده کتاب «فقه فضای مجازی»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، احسان کفشدار طوسی، نویسنده کتاب «فقه فضای مجازی» در مراسم رونمایی از از این کتاب که امروز 28 اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، بیان کرد: در طول 8000 ساله تاریخ انبیاء و اولیاء خدا، حکومتی مانند حکومت جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر بوده است و مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است»، لذا نگارش کتاب با این نگاه آغاز شده که مباحث آن در سه بخش کلیات، تبیین مبانی و اصول فقهی حاکم بر موضوعات فقهی فضای مجازی و موضوع‌شناسی فقهی برخی از مصادیق در فضای مجازی سامان یافته است.

وی ادامه داد: یک ویژگی این کتاب این است که براساس قوائد نیز توانسته فرق بین فضای حقیقی و مجازی را به وضوح تبیین کند و جزئیات آن را مشخص کند، ضمن اینکه موضوعات انتخاب شده براساس سوالات مخاطبان بوده که در واقع مطالب این کتاب پاسخگو به سوالات مخاطبان است.

کفشدار طوسی اضافه کرد: بر این اساس نیز سوالات و موضوعاتی که دغدغه متخصصان این حوزه بوده جمع‌آوری و دسته‌بندی شد تا در واقع کتاب پاسخی به گره‌های ذهنی متخصصان این حوزه باشد.

این نویسنده و پژوهشگر ادامه داد: در فصول مختلف پیرامون مباحث مختلف از جمله رمز ارزها صحبت شده و مباحث فقهی در خصوص این موضوع از جمله اینکه خمس دارد یا ندارد؟ مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: در مجموع برای تالیف کتاب فقه و فضای مجازی تلاش شده ک ریل‌گذاری صحیح در خصوص چینش فصول و موضوعات مختلف مورد نیاز متخصصان در این حوزه صورت گیرد.

در بخش دیگری از این مراسم محسن جهانگیری، یکی دیگر از نویسندگان این اثر، بیان کرد: توضیحات مطلوب استاد کفشدار طوسی بسیار خوب بود و هشدارهای سیدبشیر حسینی نیز جامع بود که البته قصدشان نابودسازی نبود، اما باعث شد که از افتخار به این کتاب‌ها ناامید شویم.

وی ادامه داد: استاد کفشدار طوسی سماجت به خصوصی در مباحث علمی دارند و در تالیف این کتاب نیز این سماجت را داشتند و وقت زیادی نیز برای این اثر صرف شد، ضمن اینکه از منابع متعددی استفاده کردند و هزینه زیادی نیز برای خرید کتب و منابع شد تا این اثر به نتیجه رسید.

جهانگیری عنوان کرد: تلاش ایشان باعث شد که بخش رمزارزها به عنوان دو واحد درسی مطرح کنیم، لذا استعداد و آمادگی ایشان قابل تحسین است، ضمن اینکه موضوعات دیگر این کتاب جای کار دارد.

این نویسنده و پژوهشگر تصریح کرد: اگر افرادی می‌خواهند در پیشرفت علم کاری انجام دهند، باید روحیه خوبی در این راستا داشته باشند و با تلاش ادامه دهند و در این مسیر خسته نشوند.

انتهای پیام
captcha