آغاز طرح ملی قرآنی «رحله» در گناباد
کد خبر: 4069180
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

آغاز طرح ملی قرآنی «رحله» در گناباد

طرح ملی قرآنی «رحله» همزمان با سراسر کشور با شرکت 40 نفر از نوجوانان در شهرستان گناباد آغاز شد.

آغاز طرح ملی قرآنی رحله در گنابادبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مرتضی میری، مدیر حوزه علمیه بیدخت و مسئول دومین طرح ملی رحله در شهرستان گناباد، شامگاه گذشته، 15 تیرماه در آیین افتتاحیه این دوره که با حضور فعالان و علاقه‌مندان به کلام وحی در فاطمیه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: این طرح به همت موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در راستای لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور راه‌اندازی شده است.

میری با بیان اینکه امسال هشتمین دوره طرح ملی رحله در ایام تابستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این طرح ویژه نوجوانان 12 تا 22 سال و با هدف ایجاد انگیزه به حفظ قرآن کریم، آشنایی با معارف اهل بیت(ع) و تربیت قرآنی برگزار می‌شود.

وی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و مصونیت آنان از تهاجم فرهنگی را از دیگر اهداف برگزاری این دوره عنوان و خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری جلسات حفظ قرآن، برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی هم در این دوره انجام می‌شود.

میری با بیان اینکه این طرح تا پایان مرداد ماه ادامه دارد و آزمون پایانی آن اوایل شهریور ماه برگزار می‌شود، گفت: در اولین دوره طرح رحله که تابستان 1398 در شهرستان گناباد برگزار شد، 34 نوجوان حضور داشتند که تعدادی از آنها پس از پایان طرح با ادامه حفظ کلام وحی، حافظ کل و حافظ 27 جزء قرآن کریم شدند.

در پایان این مراسم از سیدمحمدامین جلال‌نیا، امیرحسین مومن و عرفان فاطمی از شرکت‌کنندگان اولین دوره طرح رحله در گناباد که موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند، تجلیل شد. همچنین از سید علی مولایی، علی اصغر دیبایی، علیرضا پورعابدین و محمدرضا پورفرج از دیگر شرکت‌کنندگان اولین دوره طرح که موفق به حفظ بیش از 20 جزء شدند، تقدیر شد.

پاسخ به سؤالات و تلاوت آیاتی از کلام وحی توسط مجتبی فردفانی حافظ بین‌المللی قرآن کریم، اجرای سرود یاسین قلب قرآن توسط گروه همخوانی منادیان انقلاب، مرثیه‌خوانی و ذکر مصیبت شهادت امام محمدباقر(ع) و تلاوت مجلسی استاد رضا نیک‌روش نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha