دشمن به دنبال فاصله انداختن بین حوزه قم و نجف است
کد خبر: 4070780
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری:

دشمن به دنبال فاصله انداختن بین حوزه قم و نجف است

دبیر کنگره علمی و بین‌المللی امناءالرسل گفت: امروز دست‌هایی شیطانی و به دور از تقوا با بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ای معاند درصدد هستند تا میان دو حوزه بزرگ و کهن قم و نجف فاصله بیندازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری، دبیر کنگره علمی و بین‌المللی امناءالرسل

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری، دبیر کنگره علمی و بین‌المللی امناءالرسل امروز ۲۳ تیرماه در دومین نشست رسمی کمیته اجرایی کنگره با حضور مدیران روابط عمومی نهاد‌ها و دستگاه‌های همکار کمیته اجرایی در محل دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: این کنگره با هدف ایجاد بستری برای تعامل علمی میان حوزه علمیه قم و نجف اشرف برنامه‌ریزی شده است.

رئیس مؤسسه پژوهشی مشکات حکمت افزود: امروز دست‌هایی شیطانی و به دور از تقوا با بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ای معاند در صدد است میان این دو حوزه مبارک و کهن فاصله بیندازد و به نوعی این دو حوزه مقدس را دور از یکدیگر نشان دهد در حالیکه واقعیت نشان از عمق تعامل و مراودات علمی و دانشی میان این دو حوزه مقدسه دارد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و هجمه دشمنان اسلام و تشیع، درصدد هستیم با برگزاری این کنگره مشترک و دعوت از اساتید برجسته حوزه علمیه نجف و قم در اذهان عمومی نوعی شبهه زدایی داشته باشیم. امروز جهان اسلام و حتی غیرمسلمانان باید نسبت به دستاورد‌های علمی و معرفتی این دو حوزه علمیه مبارک به درکی از شناخت و آگاهی برسند و با قله‌های علمی آن آشنا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری تأکید کرد: طلاب و فضلای جوان دو حوزه باید با پیشینه پر افتخار و آثار علمی و پژوهشی و نیز سیر و سلوک عالمان حوزه‌های علمیه شیعی در قم و نجف آشنا شوند و یکی از روش‌های ماندگار برای تحقق این مهم برگزاری کنگره‌های علمی و چاپ و نشر خروجی‌های آن برای ثبت در تاریخ است که به لطف الهی با همت فضلای دو حوزه در دبیر خانه دائمی امناء الرسل در حال تحقق است.

دبیر کنگره علمی و بین‌المللی امناءالرسل ادامه داد: بحمدالله بعد از دو سال مطالعه و کار پژوهشی و تحقیقاتی در ایران و عراق و تشکیل دبیرخانه‌ای در هر دو حوزه علمیه با محوریت حوزه علمیه قم به مدل مشترکی از همکاری‌ها دست یافته‌ایم.

وی با تأکید بر حفظ بُعد علمی کنگره امناء الرسل افزود: تاکنون با برگزاری ۳۰ پیش‌نشست علمی در ایران و سه نشست علمی در عراق، گردآوری و چاپ ۵۰ جلد کتاب و هم‌چنین گردآوری همین تعداد اثر چاپ نشده توسط مؤسسه انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از  آیت‌الله سیدمحمدمهدی موسوی الخرسان، تولید نرم‌افزار مجموعه آثار ایشان به همت مرکز کامپیوتری نور، راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی مرتبط با کنگره بخشی از فعالیت‌های انجام شده توسط کمیته‌های علمی و اجرایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به شخصیت علمی آیتالله خرسان گفت: ایشان با اینکه در سن ۹۴ سالگی هستند، اما مطالعات روزانه و کرسی‌های درس و بحث‌شان در حد توان پابرجاست. دست به قلم بودن ایشان و سبک زندگی آیتالله خرسان می‌تواند الگوی بسیار ارزشمندی برای طلاب جوان حوزه‌های علمیه ایران و عراق باشد. آماده‌سازی ۷ جلد کتاب و پیاده‌سازی محتوای آن از تألیفات اخیر آیتالله خرسان است که سه جلد با موضوع امام حسن(ع)، سه جلد با موضوع امام حسین(ع) و یک جلد با موضوع مهدویت در حال آماده‌سازی است.

دبیر کنگره علمی و بین‌المللی امناءالرسل خطاب به مدیران روابط عمومی نهاد‌های همکاری در کمیته اجرایی کنگره تصریح کرد: امروز این حرکت عظیم علمی و دانشی بین حوزه علمیه قم و نجف اشرف نیاز به حضور رسانه‌ای و ظرفیت‌های فرهنگی و اطلاع رسانی شما عزیزان دارد که امید است با بهترین کیفیت به سرانجام رسد.

در ادامه این نشست مدیران روابط عمومی و ارتباطات مجمع جهانی تقریب مذاهب، جامعه الزهرا(س)، حوزه علمیه خواهران، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مرکز کامپیوتری نور، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی نکته نظرات خود را ارائه کردند.

یادآوری می‌شود، کنگره علمی امناء الرسل، تکریم احیاگر بصیر آیت‌الله سیدمحمد مهدی موسوی الخرسان در روز‌های دوم و سوم شهریورماه سال جاری در قم مقدس و روز‌های 15و 16 مهرماه در نجف اشرف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha