اخبار معارفی رسانه‌ها/ راه‌اندازی هیئت عزاداری انگلیسی‌زبانان مقیم تهران
کد خبر: 4073880
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

اخبار معارفی رسانه‌ها/ راه‌اندازی هیئت عزاداری انگلیسی‌زبانان مقیم تهران

«هیئت عزاداری انگلیسی‌ زبانان مقیم تهران راه اندازی شد» از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز 5 مردادماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز دو خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «عزاداری محرم امسال در 3273 امامزاده/ 10 میلیون پرس غذا با حمایت موقوفات توزیع می‌شود» می‌خوانیم: نشست خبری برنامه‌های بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور در ایام محرم و صفر با حضور حجت‌الاسلام عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در محل این سازمان برگزار شد. در این نشست عادل طی سخنانی است با بیان اینکه سازمان اوقاف به عنوان دستگاه سیدالشهدا شناخته می‌شود گفت: باتوجه به موقوفات متعدد در حوزه عزاداری سیدالشهدا(ع) دستگاه وقف حقیقتاً دستگاه سیدالشهدا علیه‌السلام است و ما هم در این زمینه برنامه‌های مختلفی را با همکاری دیگر نهادها و گروه‌های مردمی برای ایام محرم و صفر آماده کرده‌ایم. وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه بصیرت عاشورایی گفت: در این ویژه‌برنامه که از ۸ مرداد تا ۵ مهر یعنی از اول محرم تا پایان ماه صفر برگزار می‌شود در ۳۲۷۳ امامزاده برنامه‌هایی را اجرا می‌کنیم که این برنامه در سه سطح دسته‌بندی شده‌اند سطح اول در ۴۰۰ امامزاده سطح دوم در ۹۰۰ امامزاده و مابقی آستان‌های مقدس در سطح ۳ قرار دارند.
 
وی از برگزاری نشست‌های مختلف هم‌اندیشی برای برگزاری بهتره برنامه‌های عزاداری محرم خبر داد و گفت: در این راستا دو نشست توسط رئیس سازمان اوقاف با مبلغان و همچنین با مداحان و ذاکران اهل‌بیت برگزار شد و نظرات این عزیزان جمع‌آوری و در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شد. ۸۰۰ هیأت مذهبی در امامزادگان حضور دارند که برخی از آنها هیأت‌های بسیار بزرگ هستند و این موضوع سال به سال در حال گسترش است. وی از برگزاری مراسم نمادین تعویض پرچم در روز نخست محرم خبر داد و گفت: این برنامه در ۴۰۴ امامزاده برگزار می‌شود و همچنین برنامه ویژه نوجوانان در روز ششم محرم در ۴۰۰ بقعه با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود، مراسم شیرخوارگان حسینی هم در اولین جمعه ماه محرم در ۴۵۰ بقعه برگزار می‌شود و همایش رهروان زینبی هم چهارشنبه ۱۹ مرداد در ۴۰۰ بقعه برگزار می شود. در روز اربعین مراسمی با عنوان مراسم جاماندگان در ۱۴۰۰ بقعه برگزار می‌شود، همچنین اجرای نمایشگاه بصیرت عاشورایی در ۵۵۰ بقعه و اعزام مبلغ از قم و همچنین مبلغان سازمان اوقاف از دیگر برنامه‌ها است که طی آن ۹۰۰ مبلغ و ۱۵۰۰ روحانی از سازمان اوقاف اعزام خواهند شد.
 
«ترتیل صفحه 495 قرآن/ آرزوی مرگ+فیلم، متن و مفاهیم» یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

تسنیم

صفحه دین‌، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «هماهنگی پلیس تهران با ۱۲۰۰۰ هیئت، تکیه و حسینیه برای شروع عزاداری‌های ماه محرم» آمده است: سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ امروز در پنجاه و هشتمین "طرح رعد" پلیس پیشگیری اظهار کرد: هیچگاه و هیچ لحظه تلاش پلیس برای استقراد نظم و امنیت کم نمی‌شود و حتی سرعتمان بیشتر می‌شود و اگر لازم باشد جان خودمان را نیز تقدیم می‌کنیم.از روز شنبه اول محرم آغاز می‌شود؛ چند هفته گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم با تک‌تک هیئت‌ها انجام شده و تا به این لحظه بالغ بر ١٢ هزار تکیه، حسینیه و... شناسایی شده است. با این عزیزان جلسه برگزار کردیم و پلیس یاران و محرم‌یاران در تمام این دسته‌جات پیش‌بینی شده که ماموریت همیاران محرم را به آن‌ها داده‌ایم.
 
سردار رحیمی ادامه داد: بالغ بر ٨ هیئت بزرگ شناسایی شدند که به‌صورت میانگین 5 نفر از نیروهای همکار من در پلیس راهور، پلیس انتظامی و .. به صورت نامحسوس مسئولیت برقراری تدابیر امنیتی در این خصوص را دارند. وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که امنیت در این هیئت‌ها برقرار باشد، گفت: انتظار پلیس این است که پیش از شروع مراسم هماهنگی‌های لازم با پلیس صورت گیرد؛ پلیس با تمام توان و نیرو آماده خدمت‌گذاری به عزاداران است.
 
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «برنامه هیئت‌های تهران در دهه اول محرم + آدرس»، «آیت‌الله رمضانی: رایزنان فرهنگی تعاملات دانشگاهی و نخبگانی خود در جهان را توسعه دهند» و «چاپ جدید مجله خردورزی با محوریت موسیقی شناختی» هستند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز ده خبر با عناوین «راهبری در عرصه فرهنگ بین‌الملل نیازمند آسیب‌شناسی داخلی است»، «ثبت‌ نام ۱۰۵ موکب از خراسان رضوی برای ارائه خدمات در اربعین»، «ارایه ۵۰۰ کتاب تخصصی محرم با عصر سیب»، «اثبات جواز زیست‌فناوری و استخدام قوانین حاکم بر حیات در آیات قرآن»، «برپایی خیمه گاه حسینی - زرقان»، «تولید محتوا باید متناسب با مخاطب بین‌الملل باشد»، «تشریح برنامه‌های سازمان‌ اوقاف در ایام سوگواری محرم/ احداث کارخانه یخ اوقاف در مسیر اربعین»، «پرچم حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) باید در بقاع متبرکه به اهتزاز در بیاید»، «نشست علمی _تخصصی موقعیت استراتژیک مدینه در عصر حیات رسول خدا(ص) برگزار می‌شود» و «تحقق تمدن نوین اسلامی و نقش آفرینی رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور» منتشر کرده است.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز شش خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «هیئت عزاداری انگلیسی‌ زبانان مقیم تهران راه اندازی شد» آمده است: در شهر حدود ۱۶ میلیونی تهران، انگلیسی زبانان بسیاری زندگی می‌کنند. انگلیسی زبانانی که در سفارتخانه‌های مختلف و شرکت‌های خارجی مشغول به کار هستند، ایرانیانی که همسر غیرایرانی دارند، دانشجویان خارجی و دانشجویان رشته زبان دانشگاه‌های ایران همگی مخاطبانی هستند که در این کلان‌شهر بزرگ زندگی می‌کنند. در حالی‌که در تهران هزاران هیئت عزاداری هفتگی وجود دارد، هیچ مرکزی برای گردهم‌آیی این عده از ساکنان این شهر بزرگ وجود نداشت تا این که گروه انگلیسی‌زبانان مقیم تهران که نام امت را به‌عنوان نام اختصاری خود انتخاب کرده‌، به فکر راه اندازی این هیئت مذهبی افتاد.
 
حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی، از مبلغان بین المللی، مسئول و سخنران هیئت انگلیسی‌ زبانان تهران، نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آفریقا و مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی در گفت‌وگویی به چگونگی راه اندازی هیئت مذهبی انگلیسی زبانان تران پرداخته و می‌گوید: عزاداران انگلیسی زبان برای شرکت در مجالس عزاداری ناگزیر بودند، درخانه و به ‌وسیله ماهواره برنامه‌های عزاداری را دنبال کنند و یا در مجالس فارسی‌زبانان شرکت کنند و بهره‌مند شوند. به ذهنم خطور کرد که در تهران هم شاید انگلیسی‌زبانانی باشند که از داشتن منبر و روضه انگلیسی محرومند. لذا به دفترچه تلفن مراجعه کردم  و اسامی چند نفر از کسانی که انگلیسی بلد بودند را مشاهده کردم که مقیم تهران بودند؛ با برخی از این‌ها تماس گرفتم. دیدم زمینه برای تشکیل یه هیئت کوچک آماده است.
 
پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «برکات «عطر سیب» به مجموعه مدیریت شهری بازمی‌گردد/لزوم بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های مردمی»، «عناوین دهه امر به معروف اعلام شد»، «الهی! دورت بگردم»، «نقش رایزنان فرهنگی در جهاد تبیین مهم است» و «مدیر اندیشکده تعاون: یک شورای فقهی ناظر بر سهام عدالت تشکیل شود» هستند.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز دو خبر با عناوین «سپاه و بسیج ظرفیت های خوبی به عنوان پایگاه های قرآنی دارد» و «برنامه اسلام؛ دوری مومنین از اختلاف و تقویت روح مهربانی در جامعه» منتشر کرده است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، چهار خبر با عناوین «هفته اول مرداد ماه و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه‌ها» و «عنوان «دولت مردمی» رویکرد کلان حاکم بر دولت برای بازتولید قدرت نرم جمهوری اسلامی است»، «مهمترین وقایع مسیر کاروان «امام حسین (ع)» به سمت کربلا در روز ۲۷ ماه ذی‌الحجه» و «لزوم تولید کتب حقوقی در زمینه تبعات تعهدات در ازدواج و خانواده» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز پنج خبر با عناوین «نجات اهل عالم با حسین (ع) است»، «۸۰۰ امامزاده آماده سوگواری ایام محرم»، «هیئتی‌ها با سیاهپوشان به پیشواز محرم می‌روند»، «شعار دهه امر به معروف و نهی از منکر» و «خیر الهی در گروِ شناخت اهل بیت (ع)» منتشر کرده است.
 
انتهای پیام
captcha