مراسم عزای حسینی(ع) در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی
کد خبر: 4074672
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

مراسم عزای حسینی(ع) در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی

مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) با حضور آحاد مختلف مردم در حسینیه دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد.

برگزاری مراسم عزای حسینی(ع) در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانیبه گزارش ایکنا، در اولین روز محرم با حضور آحاد مختلف جامعه، دلباختگان و دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) همانند سال‌های گذشته خیمه عزای امام حسین(ع) در حسینیه دفتر مرحوم آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی(ره) در قم برافراشته شد و علاقه‌مندان به اهل‌بیت(ع) به ماتم و سوگ نشسته و برای امام مظلوم و یاران با وفایش عزاداری و سوگواری کردند.

تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، نوحه‌سرایی مداحان و سخنرانی به مدت 12 روز همه‌روزه از ساعت 18:45 در این حسینیه برپا خواهد بود.

قدمت برنامه‌های این دفتر در مناسبت‌های شهادت و موالد اهل‌بیت(ع) به بیش از یک قرن می‌رسد و پایه گذار آن مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالله فاضل لنکرانی(ره) پدرمرجع فقید جهان تشیع ایت‌الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی(ره) بود. به‌طوری که این مکان پایگاه مردمی دارد و بزرگان دین و حوزه از جمله حضرات مراجع تقلید آیات عظام شیخ عبدالکریم حائری، میرزاجواد آقا ملکی، بروجردی، امام خمینی، مرعشی نجفی، سیدمحمدرضا گلپایگانی و عارف قزوینی، سیدمصطفی خوانساری وحیدشبستری و....... در محافل و مجالس آن شرکت می‌کردند.

انتهای پیام
captcha