اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام نتایج دومین مرحله آزمون ارزیابی حافظان قرآن
کد خبر: 4094475
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام نتایج دومین مرحله آزمون ارزیابی حافظان قرآن

«نتایج دومین مرحله از آزمون ارزیابی حافظان قرآن اعلام شد» از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 3 آبان‌ماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز یک خبر با عنوان «آیا در خورشیدگرفتگیِ جزئی نماز آیات واجب است؟» منتشر کرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز دو خبر با «سخن گفتن بدون آگاهی عامل سقوط انسان است» و «کیفیت نماز آیات و صورت‌های چهار گانه خواندن آن» منتشر کرده است.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا سه خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «نتایج دومین مرحله از آزمون ارزیابی حافظان قرآن اعلام شد» آمده است: حسین تقی پور، معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم گفت: شرکت کنندگان در آزمون شفاهی مرحله دوم، از امروز، سوم آبان می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن الکریم نتایج آزمون خود را مشاهده کنند. آن دسته از حافظانی که به نتیجه آزمون خود در مرحله دوم اعتراض دارند، می توانند پس از دیدن نتایج و در همان قسمت، اعتراض خود را تا یکشنبه هشتم آبان ثبت کنند. اعتراض های ثبت شده تا بیستم آبان بررسی و نتایج آن از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن الکریم اطلاع رسانی خواهد شد.

تقی‌پور اضافه کرد: در هفدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، بیش از ۱۰ هزار نفر در آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد هشت هزار نفر در آزمون حاضر شدند و سه هزار و ۶۷۱ نفر موفق به راهیابی به مرحله دوم شدند. در مرحله دوم ۸۹۸ نفر در آزمون شفاهی قبول شدند که این افراد حائز کسب مدرک درجه سه، چهار و پنج خواهند شد.

معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: حافظان قرآن پیش از مشاهده نمره شفاهی خود، لازم است فرم نظرسنجی را که به منظور کیفیت سنجی آزمون تنظیم شده، تکمیل و سپس نتیجه آزمون خود را مشاهده کنند. از ۸۹۸ نفر، ۹۲ نفر موفق به راهیابی به مراحل بعدی این آزمون برای کسب مدارک درجه ۱ و ۲ شده اند که زمان برگزاری این آزمون ها اعلام خواهد شد. تقی پور درباره داوری آزمون شفاهی مرحله دوم گفت: در این آزمون ها از ظرفیت داوران استانی یعنی داوران مورد تأیید سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه که مدرک داوری کسب کرده بودند، استفاده شده است. این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در رشته های حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم و با مدارک اعطایی هم‌تراز دیپلم تا دکترا برگزار می شود. مدارک این آزمون پس از کسب حد نصاب امتیازات لازم توسط شرکت‎ کنندگان، با امضاء وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به قبول‌شدگان اعطاء می‌شود.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «نماز آیات را در نخستین کسوف قرن جدید چگونه بخوانیم؟» و «مفهوم آزادی در غرب و مقایسه آن با آموزه‌های دینی» هستند.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز دو خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «نتایج مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی اعلام شد» می‌خوانیم: آئین اختتامیه شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با حضور سلطان عبدالله احمد شاه، پادشاه، تونکو عزیزه آمینه اسکندریه، ملکه مالزی و مقامات بلندپایه دینی و اسلامی، هیئت داوران، متسابقان به همراه سفرای کشورها از جمله علی‌اصغر محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران و محمدعلی اورعی کریمی؛ رایزن فرهنگی کشورمان در مالزی، هیئت قرآنی اعزامی از ایران ، نصرت‌الله حسینی؛ استاد راهنمای قاری ایرانی در رقابت‌های قرآنی مالزی، مسعود نوری؛ قاری و نماینده ایران و جمع زیادی از مردم این کشور در سالن همایش‌های کوالالامپور(KLCC) آغاز شد. این مراسم با خوشامدگویی مجریان برنامه به سه زبان انگلیسی عربی و مالایی به حضار برگزار شد و برترین‌های این رقابت در آن جوایزی دریافت کردند.

حاجه حکیمه بنت محمد یوسف، رئیس هیئت داوران و رئیس ستاد اجرایی مسابقات سخنران مراسم بود و سالن برگزاری رقابت‌ها شاهد حضور گسترده شرکت‌کنندگان، شهروندان مالزیایی و علاقمندان به برنامه‌های قرآنی است. در این مراسم نتایج مسابقات اعلام شد و در بخش بانوان، نمایندگان کشورهای مالزی، سنگاپور، اندونزی، برونئی و افغانستان به ترتیب اول تا پنجم شدند و در بخش آقایان نیز قاریان بحرین، مالزی، اندونزی، عراق و سنگاپور رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.مسعود نوری، قاری ایرانی این دوره از رقابت‌ها نیز که در نخستین شب تلاوت خود را اجرا کرد، موفق به کسب مقام نشد.

«اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی در هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

میزان

شش خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «کتاب «شرح معلقات سبع» منتشر شد»، «کتابخانه محلی برای علاقمندان به مطالعه یا انبار کتاب‌؟»، «اسماعیلی: توجه به فرهنگ و رسانه از اصول اساسی و راهبرد دولت مردمی است»، «کتاب «یک بغض و هزاران مشت»؛ خاطرات مردمی از روزهای شهادت حاج قاسم»، «همسایه خانم جان؛ برداشت متفاوت زینب عرفانیان از خط فکری شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» و «کیفیت نماز آیات» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دو خبر با عناوین «قناعت شیرین و مذموم در زندگی» و «نیکی توشه‌ای برای آخرت» منتشر کرده است.

 

انتهای پیام
captcha