نگاهی به برنامه‌های قرآنی مؤسسه «صراط نور» سبزوار
کد خبر: 4098903
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰

نگاهی به برنامه‌های قرآنی مؤسسه «صراط نور» سبزوار

رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «صراط نور» با بیان برخی از برنامه‌های قرآنی و فرهنگی شش ماهه نخست سال‌جاری این مؤسسه به برگزاری جشنواره «قصه‌های قرآنی تبیین» در سطح ملی اشاره کرد.

جشنواره «قصه‌های قرآنی تبیین»علیرضا رادمان، رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «صراط نور» سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، ضمن بیان فعالیت‌های این مؤسسه در 6 ماهه نخست سال‌جاری اظهار کرد: به دلیل اینکه ساختار مؤسسه صرفاً آموزش‌محور نیست، علاوه بر برگزاری نشست برای نخبگان قرآنی، برپایی محافل انس با قرآن با حضور برگزیدگان مسابقات بین‌المللی و همچنین برنامه‌هایی در قالب جشنواره‌ها و یادمان‌ها مانند یادمان «منادیان نور» را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه جشنواره «قصه‌های قرآنی تبیین» به مدت سه سال در سطح شهرستان و استان و امسال در سطح ملی برگزار شد، گفت: این جشنواره در حوزه‌های مختلف و سه سطح کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اجرا شد، به این ترتیب که شرکت‌کنندگان یک داستان قرآنی را به‌صورت قصه‌گویی اجرا و یا به‌صورت برگرفته از آیه یا آیاتی از قرآن به تولید قصه‌ اقدام می‌کردند.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «صراط نور» سبزوار ادامه داد: شرکت‌کنندگان قصه‌گو می‌توانستند از کتاب‌ها چه درسی و چه غیردرسی، قصه را انتخاب و خوانش آن‌را ارسال کنند، همچنین در قصه‌گویی، شرکت‌کننده هر آنچه در ذهنش مانده بود را نقل و یا خودش براساس یکی از آیات قرآن، نویسندگی کرده و داستانی را ارسال می‌کرد.

وی با بیان اینکه کمتر جشنواره‌هایی وجود دارد که از یک شهرستان به سطح ملی می‌رسد و معمولاً جشنواره‌ها از استان‌ها به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود، افزود: در این مؤسسه برنامه‌ریزی‌هایی صورت می‌گیرد تا طرح‌ها و برنامه‌ها از مرحله شهرستانی به مراحل  استانی و کشوری راه یابد.

رادمان ادامه داد: جشنواره «قصه‌های قرآنی تبیین» در سطح ملی با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و از ماه مبارک رمضان آغاز و تا عیدغدیر ادامه یافت و اختتامیه آن در دهه ولایت با حضور برگزیدگان آثار در مشهد برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگانی که اثرشان را داوران جشنواره از میان بیش از 2600 اثر که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، انتخاب کردند در مشهد از کارگاه آموزشی بهره‌مند شدند و مؤسسه هم‌اکنون بر آن است تا آثار آنها را در قالب کتابچه‌ای به چاپ برساند و نیز قصه‌خوانی‌های برتر را در قالب لوح فشرده‌ صوتی منتشر کند.

جشنواره «چهلچراغ رضوی 5»

رئیس هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «صراط نور» سبزوار بیان کرد: جشنواره دیگری که در حوزه عترت برگزار شد، جشنواره «چهلچراغ» است که در آن 40 حدیث از احادیث امام‌رضا(ع) تقدیم علاقه‌مندان شد و آنها از ولادت امام‌رضا(ع) تا بهمن‌ماه فرصت دارند در این جشنواره شرکت‌ کنند و برگزیدگان در دهه کرامت سال آینده تقدیر و تجلیل خواهند شد. این جشنواره به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان با دانلود اپلیکیشن «چهلچراغ رضوی 5» از بازار می‌توانند متن و صوت حدیث را در اختیار داشته باشند و در آزمونی که در همان اپلیکیشن طراحی شده شرکت کنند.

اجرای طرح «خانه‌ای مثل بهشت»

رادمان اظهار کرد: در طرح «خانه‌ای مثل بهشت» طی فراخوانی زوج‌های جوان که بیش از دو سال از ازدواج‌شان نگذشته در سلسله کارگاه‌های آموزش خانواده به‌صورت رایگان شرکت کردند و مؤسسه «صراط نور» سعی کرد با دعوت از اساتید زبده از تهران، مشهد و ... این کارگاه‌ها به‌صورت پربار برگزار شود.

وی ادامه داد: بخش دیگری از طرح «خانه‌ای مثل بهشت» برای کمک به کاهش آمار طلاق، شامل ارائه آموزش‌ها به زوج‌هایی است که دچار مشکل شده و به دادگاه مراجعه کرده‌اند تا با شرکت در کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی بتوانند چگونگی رفتار صحیح و تعامل با همسر را بیاموزند و بدین‌ترتیب مقداری از مشکلات‌شان رفع شود و به سمت صلح پیش روند.

رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «صراط نور» سبزوار درباره میزان موفقیت طرح با بیان اینکه در دوره اول این طرح بیش از 70 زوج شرکت کردند، گفت: بسیاری از آنها موافق ادامه یافتن این جلسات بودند و رضایت عمومی شرکت‌کنندگان حاصل، به‌گونه‌ای که درخواست برگزاری جلسات در مناطق روستایی نیز دریافت شد. همچنین افرادی که در این جلسات شرکت کردند، می‌توانند از خدمات مشاوره غیرحضوری رایگان به مدت یک ساعت در ماه استفاده کنند.

 

انتهای پیام
captcha