مجموعه مقالات دانشگاه اسلامی در ۱۰ جلد منتشر شد
کد خبر: 4100750
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

مجموعه مقالات دانشگاه اسلامی در ۱۰ جلد منتشر شد

مجموعه مقالات دانشگاه اسلامی در ۱۰ جلد از سوی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ کتاب «مجموعه مقالات دانشگاه اسلامی» در 10 جلد وزیری مشتمل بر 1260 صفحه از سوی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و دفتر نشر معارف چاپ و روانه بازار کتاب شده است. این مجموعه 10 جلدی در هر جلد به موضوعاتی چون «تعریف و چیستی»؛ «تاریخ و تبارشناسی»؛ «اصول و مبانی»؛ «اهداف و رسالت‌ها»؛ «نظام مدیریتی»؛ «نظام آموزشی»؛ «نظام فرهنگی و تربیتی»؛ «موانع و چالش‌ها»؛ «راهکار‏ها و راهبردها»؛ «روایت‌‏ها و گفت‌وگوها» پرداخته است.


این مجموعه حاصل گردآوری و دسته‌بندی مقالاتی است که طی بیش از 20 سال در نشریات سه‌گانه دانشگاه اسلامی با موضوعات مطالعات معرفتی، مدیریت و فرهنگ به چاپ رسیده است.

در قسمتی از کتاب «مجموعه مقالات دانشگاه اسلامی» می‌خوانیم:

دانشگاه اسلامی که به تدریج در ادبیات دهه هفتاد شمسی مورد توجه قرار گرفت بیش از آنکه به واحدی از آموزش عالی اشاره کند به روح حاکم بر دانشگاه در ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره داشت. این دانشگاه که در بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری نیز مورد توجه بسیار قرار گرفت تن‏ها کانونی بود که می‌توانست انسانی تربیت کند که در تزار انقلاب اسلامی باشد. توجه دغدغه‌مندان به این امر نیز منجر به نگارش سند جامعی برای آن شد که به تصویب شورای انقلاب فرهنگی نیز رسید.

انتهای پیام
captcha