اصلاح متون علمی پزشکی نیازمند همکاری حوزه است
کد خبر: 4105051
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

اصلاح متون علمی پزشکی نیازمند همکاری حوزه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اصلاح متون علمی و آموزشی بر اساس سند آموزش اسلامی، گفت: در این عرصه نیز نیازمند همکاری حوزه‌ علمیه هستیم.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه عصر امروز، ۱۵ آذرماه در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی قم از جامعةالمصطفی، به پیشرفت‌های کشور به ویژه در عرصه علمی و دانشگاهی اشاره و اظهار کرد: یکی از محور‌های پیشرفت علمی کشور، حوزه بهداشت و سلامت است. این در حالی است که به خاطر داریم پیش از انقلاب اسلامی، حتی برای دریافت خدمات پزشکی عمومی، مجبور به مراجعه به پزشکان هندی و بنگلادشی بودیم.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: امروز کشور از لحاظ بهداشت و سلامت به یکی از قطب‌های مهم منطقه تبدیل شده و از جراحی‌های پیشرفته و حضور متخصصان بسیار برجسته در کشور بهره‌مند هستیم.

وی ادامه داد: بسیاری از خدمات حوزه بهداشت و سلامت که شما ارائه می‌کنید، دست کمی از خدمات پیشرفته‌ترین کشور‌های اروپایی ندارد و آثار این دستاورد‌ها نیز در شاخص‌هایی مانند میانگین طول عمر و امید به زندگی در جامعه مشهود است.

حجت‌الاسلام عباسی، یکی دیگر از حوزه‌های پیشرفت چشمگیر کشور را عرصه علوم اسلامی و انسانی عنوان کرد و افزود: در گذشته ما نقش مؤثری در حوزه علوم انسانی نداشتیم و مراکز علمی ما تنها نقش مترجمی را ایفا می‌کردند، اما امروز مراکز علمی ما در جایگاه تولیدکننده این علوم قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های مهم دانشگاهی جهانی و منطقه‌ای، بیان کرد: هم اکنون بیش از ۱۳۰ رشته در جامعةالمصطفی ارائه می‌شود که بر اساس طرح تحول آموزش، به ۴۵۰ رشته و گرایش افزایش خواهد یافت.

استاد جامعةالمصطفی با تأکید بر نقش پر رنگ جامعةالمصطفی در گسترش زبان فارسی در سراسر جهان، یادآور شد: به واسطه فعالیت المصطفی، تاکنون چند صدهزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با زبان فارسی آشنا شده‌اند که این دستاورد، سرمایه عظیمی برای کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی به شمار می‌آید.

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه به معرفی مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی و دانشگاه مجازی المصطفی پرداخت و گفت: المصطفی برای گسترش همکاری‌های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه‌های مختلف آمادگی لازم را دارد.

سپس مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این دیدار ابراز کرد: بر اساس احادیث، سلامت در کنار دین و امنیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سلامت علاوه بر استحکام یافتن از دین، می‌تواند بسیاری از مبانی خود را از قرآن و عترت دریافت کرده و برای جامعه امنیت‌ساز باشد.

وی با استقبال از همکاری حوزه‌های علمیه از جمله جامعةالمصطفی با دانشگاه علوم پزشکی قم به ویژه در عرصه‌هایی همچون نقش علوم انسانی ـ اسلامی در سلامت، گفت: اگر به حوزه سلامت از نگاه علوم انسانی ـ اسلامی پرداخته نشود، شاهد آسیب‌هایی در این حوزه خواهیم بود و هم در عرصه‌های اجتماعی با مشکل مواجه می‌شویم. موضوع دیگر، اصلاح متون علمی و آموزشی بر اساس سند آموزش اسلامی است که در این عرصه نیز نیازمند همکاری حوزه‌ علمیه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نقش جامعةالمصطفی در گسترش عمق علمی و دانشی جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان، خواستار همکاری جامعةالمصطفی با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه برگزاری دهمین همایش قرآن، عترت، سلامت و همایش سلامت معنوی به میزبانی قم شد.

انتهای پیام
captcha