همکاری جامعةالمصطفی با دانشگاه آزاد در آموزش زبان فارسی
کد خبر: 4107985
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار شد:

همکاری جامعةالمصطفی با دانشگاه آزاد در آموزش زبان فارسی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت جامعةالمصطفی در زمینه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان، خواستار همکاری المصطفی در این زمینه با دانشگاه آزاد اسلامی در داخل و خارج از کشور شد.

محمدمهدی طهرانچی، ریس دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امروز، ۲۷ آذرماه در حاشیه بازدید از جامعةالمصطفی العالمیه و دیدار با حجت‌الاسلام علی عباسی، رئیس این نهاد بین‌المللی، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر حدود ۶۰ هزار دانش‌پژوه غیر ایرانی دارد و تلاش داریم با وجود برخی موانع، به هر شکل این مسیر را ادامه دهیم.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاهی برون‌مرزی دانشگاه آزاد، ابراز کرد: این دانشگاه در موضوع شبکه پذیرش بین‌المللی خود علاقه‌مند به استفاده از ظرفیت جامعةالمصطفی و دانش‌آموختگان این مجموعه است که امیدواریم با همکاری المصطفی بتوانیم در این زمینه به توفیقات بیشتری دست یابیم.

طهرانچی با اشاره به ظرفیت جامعةالمصطفی در زمینه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان، خواستار همکاری المصطفی در این زمینه با دانشگاه آزاد اسلامی در داخل و خارج از کشور شد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیة ضمن خوشامدگویی و گرامیداشت هفته پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه، ابراز کرد: بر اساس تفاهم‌نامه پیشین میان جامعةالمصطفی و دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از محور‌های همکاری، کارگزاری دانش‌آموختگان المصطفی برای پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه آزاد است. المصطفی از شبکه پذیرشی بسیار خوبی در سطح جهان برخوردار است که امیدواریم در این زمینه بتوانیم همکاری بسیار خوبی با دانشگاه‌های کشور داشته باشیم.

وی، آموزش‌های مشترک را یکی دیگر از محور‌های همکاری میان المصطفی و دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویان ما متقاضی تحصیل در برخی رشته‌ها هستند که با همکاری دانشگاه آزاد می‌توان در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به ظرفیت همکاری در زمینه اجرای برخی رشته‌های مهندسی و پزشکی در خارج از کشور، اظهار کرد: جامعةالمصطفی در حال حاضر رشته‌هایی را با همکاری برخی مراکز علمی و دانشگاهی در خارج از کشور راه‌اندازی کرده است که در این زمینه نیز فرصت‌های بسیار خوبی برای همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه آزاد اسلامی مهیا است.

در این جلسه که با حضور شماری از مسئولان جامعةالمصطفی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، دو طرف جهت همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف، به توافق دست یافتند.

انتهای پیام
captcha