رقابت ۴۰۰ متسابق در مرحله نهایی مسابقات قرآن سپاه
کد خبر: 4108744
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

رقابت ۴۰۰ متسابق در مرحله نهایی مسابقات قرآن سپاه

دبیر اجرایی مسابقات سراسری قرآن سپاه از رقابت ۴۰۰ متسابق در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن سپاه خبر داد.

قرآنرحمان کاظمی، دبیر اجرایی مسابقات سراسری قرآن سپاه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی اظهار کرد: چهل‌ویکمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ویژه آقایان به‌میزبانی نیروی هوافضای سپاه در مشهد مقدس از 26 آذرماه آغاز شده و تا پایان امروز ادامه دارد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات، 250 نفر از آقایان به مرحله کشوری راه یافتند که طی این سه روز در رشته‌های حفظ 5 ، 10، 15 ، 20 جزء ، حفظ کل، قرائت و اذان با یکدیگر در حال رقابت هستند.

کاظمی ادامه داد: در این دوره از مسابقات، 7000 نفر در دو بخش بانوان شاغل در سپاه و آقایان شاغل و سربازان شرکت کردند که پس از پنج مرحله ارزیابی‌های متعدد و گذر از مرحله استانی به مرحله نهایی راه یافتند که نفرات برتر در این مرحله به مسابقات قرآن نیروهای مسلح راه پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری مسابقات، ترویج فرهنگ قرآنی و شناسایی و ارتقای استعداد‌های نخبگان قرآنی است بیان کرد: داوری بخش آقایان توسط 9 نفر از داوران بین‌المللی انجام می‌شود.

دبیر اجرایی مسابقات قرآن سپاه افزود: همچنین این دوره از مسابقات در قالب بیست‌ویکمین دوره ویژه بانوان از 29 آذرماه آغاز شده و تا دوم دی‌ماه در رشته‌های حفظ 5 ، 10 ، 15 ، 20 جزء، حفظ کل و قرائت برگزار می‌شود.

وی گفت: تعداد 150 نفر از بانوان نیز به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه یافتند که طی سه روز با هم به رقابت می‌پردازند، داوری این دوره در بخش بانوان توسط 12 نفر از داوران برجسته صورت می‌گیرد.

کاظمی گفت: چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن سپاه ویژه آقایان و بیست‌و‌یکمین دوره این مسابقات ویژه بانوان در محل مجموعه فرهنگی امامت مشهد و به‌میزبانی نیروی هوا فضای سپاه آغاز شده و تا دوم دی‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha