دیدار رئیس جامعةالمصطفی و استاندار خراسان رضوی
کد خبر: 4138536
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰

دیدار رئیس جامعةالمصطفی و استاندار خراسان رضوی

در نخستین روز از سفر هیئت رئیسه جامعةالمصطفی به مشهد مقدس، حجت‌الاسلام عباسی با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار رئیس جامعةالمصطفی و استاندار خراسان رضوی

به گزارش ایکنا به نقل از نمایندگی المصطفی خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، امروز ۱۴ اردیبشهت در دیدار با استاندار خراسان رضوی ضمن تبریک روز معلم، به معرفی جامعةالمصطفی و اهداف تاسیس این نهاد پرداخت و اظهارکرد: حوزه‌های علمیه کهن نجف و قم از همان آغاز شکل‌گیری، مورد اقبال علاقمندانی از نقاط مختلف جهان به ویژه کشور‌های اسلامی قرار گرفته‌اند و این حوزه‌ها، تا حدودی رویکرد بین‌المللی داشته‌اند و در شهر مقدس قم نیز قبل از انقلاب طلاب غیرایرانی از برخی کشور‌های نزدیک، مجاور و اطراف، حضور داشته‌اند، اما بعد از انقلاب، به دلیل استقبال گسترده علاقمندان به معارف اسلامی از خارج کشور، مراکزی برای تمشیت امور طلاب خارجی در سال ۸۶ شکل گرفت و با تدبیر مقام معظم رهبری این مراکز با هم تلفیق شد و جامعةالمصطفی العالمیه تشکیل شد و فصل جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کرد و امروز ده‌ها هزار نفر از بیش از ۱۳۰ ملیت، در این نهاد علمی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: نمایندگی المصطفی در خراسان، بزرگترین نمایندگی المصطفی بعد از قم در میان نمایندگی‌های داخل و خارج کشور است؛ لذا نمایندگی مشهد در منظومه المصطفی به واسطه مضجع نورانی امام رضا(ع) به عنوان یک کانون بی‌نظیر محبت در سراسر عالم، از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام عباسی حوزه علمیه مشهد را فرصتی بی‌نظیر برای حیات المصطفی در استان خراسان دانست و ادامه داد: این مجموعه علاوه بر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، در خدمت توسعه ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، گردشگری، سلامت در استان است.

وی نمایندگی المصطفی در مشهد را در حوزه زیرساختی و امکانات، نسبت به سایر مراکز علمی همسو دچار تأخّر خواند و اذعان کرد: این در حالی است که ما عضو اتحادیه‌های مختلف و رسمی دانشگاه‌ها در سراسر جهان هستیم و مدرک المصطفی صادره از وزارت علوم است، ولی زیرساخت‌های ما در مشهد حتی از دانشگاه‌های درجه دو و سه پایین‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ابراز کرد: مناسب است نسبت به تامین فضای فیزیکی استاندارد و ثابت برای این دانشگاه بین‌المللی با همکاری استانداری خراسان رضوی تمهیدی اندیشیده شود، چرا که اگر امکانات در مشهد تامین شود، می‌تواند به توسعه جذب و افزایش ملیت‌های طلاب در این شهر افزود.

یادآور می‌شود، یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی در سخنانی اظهار کرد: اعتقاد ما این است که ظرفیت جامعةالمصطفی با بهره‌مندی از وجود طلاب بین‌المللی یک فرصت فوق‌العاده و مطمئن به ویژه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی متعهد است؛ لذا امیدواریم بتوانیم با یک اجماع کلی با هم به یک تفاهم جامع مشترک و اقدام موثر دست یابیم.

انتهای پیام
captcha