غرب هنوز به دنبال چگونگی تحقق انقلاب اسلامی در ایران است
کد خبر: 4146378
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت المصطفی:

غرب هنوز به دنبال چگونگی تحقق انقلاب اسلامی در ایران است

حجت‌الاسلام احمدی میانجی گفت: قریب به ۴۵ سال است که از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد و غرب در جستجوی پرسشی برای چگونگی تحقق انقلاب در ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ع) است.

محمود احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی العالمیه، عصر امروز، ۱۷ خرداد در آیین افتتاح دوره آموزش‌های کوتاه مدت ویژه اساتید و مدیران مراکز علمی افغانستان ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایران و افغانستان همسایه، برادر، هم‌نژاد و دارای تاریخ مشترک هستند، افغانستان آباد، امن و ثروتمند از جهت اقتصادی و امنیتی به نفع ایران است. اگر ثبات و امنیت باشد، ثروت هم تولید می‌شود.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه افزود: یکی از موضوعات جامعه‌شناسی این است که آیا مذهب، دین، جغرافیا و زبان می‌توانند هویت‌ساز باشند؟ قبل از انقلاب اسلامی، آمریکا و اسرائیل در ایران نیرو و پایگاه داشتند لذا برای غرب سؤال است که چطور انقلاب محقق شد.

وی ادامه داد: در ایران عده‌ای به دنبال قوم‌گرایی، پان شیعیزم، عده‌ای دنبال ملی‌گرایی و ناسیونالیزم ایرانی و عده‌ای در ایران و خارج از آن پیگیر ایران بزرگ قدیم بودند، اما امام خمینی(ره) علیه این استراتژی و تفکر ایستادگی کرد و راهبرد اسلام و حمایت از مستضعفین را مدنظر قرار دادند.

رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی با اشاره به بیت معروف «بنی آدم اعضای یکدیگرند.»، بیان کرد: به صراحت عرض می‌کنم که تجربه نشان داده، تقابل شیعه و اهل‌سنت نتیجه‌ای ندارد و باید به عقاید و حقوق شهروندی یکدیگر احترام گذاشته، با یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیز و هم‌افزایی داشته باشند و یکدیگر را تقویت کنند.

انتهای پیام
captcha